Management și marketing farmaceutic și cosmetic
Semestrul I

Disciplina Management și Marketing farmaceutic și cosmetic are ca obiect de studiu Managementul și marketingul în domeniul farmaceutic şi cosmetic orientate spre securitatea consumatorilor şi procesele manageriale,  care se desfaşoară în cadrul  sistemului farmaceutic şi cosmetic.

Cursul contribuie la dezvoltarea competenţelor obţinute la disciplinele „Chimie farmaceutică”, „Tehnologia chimică anorganică”, „Investigaţii ştiinţifice: teorie şi practică”, „Tehnologia produselor medicinale”, „Tehnologia industrială a formelor farmaceutice”, „Tehnologia produselor cosmetice”.

Economia reprezintă totalitatea relaţiilor de producţie existente într-o anumită perioadă de timp, determinate de nivelul de dezvoltare a forţelor de producţie. Elementul de bază al economiei îl constituie relaţiile de proprietate asupra mijloacelor de producţie care predomină în ea. Eonomia studiază legile specifice ale dezvoltării unei anumite ramuri a producţiei, dezvăluie şi argumentează ştiinţific organizarea, căile şi metodele unei gospodării cît mai ieficiente şi raţionale. 

Managementul este ştiinţa conducerii şi conducerea ştiinţifică la nivel microeconomic, arta organizării şi conducerii unei întreprinderi(farmaceutice, cosmetice), firme, companii etc. Importanţa economiei şi managementului în industria farmaceutică şi cosmetică este determinată de faptul că contribuie la creşterea gradului de competitivitate a agenţilor economici în confruntarea lor cu alti agenţi, sporirea profitului.

Disciplina contribuie la formarea competenţelor viitorilor  specialişti pentru  activitatea  practică în întreprinderile  farmaceutice  şi cosmetice, orientată  spre  soluţionarea  problemelor  de  organizare a  activităţii  la orice loc  de muncă,  precum  şi  pregătirea  specială în  domeniul aplicării  principalelor  acte normative  în  condiţii  de  legalitate  şi eficienţă. Toate acestea fiind orientate  spre realizarea scopului  general  al  sistemului  farmaceutic şi cosmetic la  obţinerea beneficiilor pentru sănătatea populaţiei, competențelor manageriale în scopul dezvoltării eficiente și raționale a întreprinderilor farmaceutice și cosmetice.

Ca urmare a aplicării principiului de integritate şi complementaritate a competenţelor în cadrul tuturor disciplinelor predate în cadrul unui program de studii, competenţele obţinute la disciplina „Economie și management farmaceutic și cosmetic” vor folosi, la rândul lor, la formarea competenţelor de la disiplinele „Managementul calităţii PCM”, „Controlul calităţii produselor medicinale”, „Evaluarea toxicităţii şi stabilităţii produselor cosmetice şi medicinale”.

Disciplina Economie și management farmaceutic și cosmetic este adresată studenţilor de la programele de studii cu profil tehnologic de la ciclul II, masterat.

Limba de instruire -  româna.