Lingvistica text.englez II
Anul II

Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lingvistica textului englez II cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinând cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice). Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Comunicarea la nivel mediu-înalt în două limbi străine. Redactarea diferitor tipuri de texte/discursuri în două limbi străine. Utilizarea limbajului specializat în funcţie de publicul ţintă. Analizarea fenomenelor lingvistice și literare din perspectiva diacronică, sincronică și socială.

În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi cu modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile: progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.

Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.

Curriculumul este elaborat pentru nivelul BI. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului II de la ciclul licenţă.

Lingvistica textului englez I (Invat.Prim./ Istorie )
Anul II

Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lingvistica textului literar englez I cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinînd cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice. Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Comunicarea la nivel mediu-înalt în două limbi străine. Redactarea diferitor tipuri de texte/discursuri în două limbi străine. Utilizarea limbajului specializat în funcţie de publicul ţintă. Analizarea fenomenelor lingvistice și literare din perspectiva diacronică, sincronică și social.

În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile : progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.

Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.

Curriculumul este elaborat pentru nivelul BI. Cursul este destinat studenţilor anului II de la ciclul licenţă de la specialitățile duble la care limba engleză este specialitatea a doua, domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (ŞE).

Literatura pentru copii
Anul II

Cursul îşi propune să iniţieze / aprofundeze, teoretic şi analitic, cunoştinţele studenţilor cu privire la specificul literaturii pentru copii, componentă importantă a literaturii naţionale, care prin profunzimea mesajului, gradul de accesibilitate şi nivelul realizării artistice, permite instituirea unei relaţii afective cu cititorii săi. Cursul urmăreşte să ofere studenţilor răspunsuri la întrebările: ce propunem copiilor spre lectură, cum se operează această selecţie, în ce mod vor fi valorificate aceste lecturi, ce finalităţi urmăresc acestea, ce strategii de lucru cu textul alegem pentru a motiva şi întreţine interesul pentru lectură. Miza cursului o constituie nu numai asimilarea unor conţinuturi, ci şi formarea unor competenţe de a reflecta coerent şi creativ asupra literaturii în ansamblu şi asupra domeniilor ei specifice. Din acest punct de vedere, cursul intenţionează să ofere viitorilor licenţiaţi o deschidere spre un dialog personalizat cu literatura în general şi cu textul literar în parte.

Limba română
Anul II

Obiectivul major al cursului Limba Română rezidă în elucidarea unor probleme de cultivare a limbii și de exprimare corectă. Pe de o parte, acest curs actualizează cunoştinţele de limbă română obţinute în liceu, iar, pe de altă parte, scoate în prim-plan aspectul aplicativ, în scopul formării unor competenţe de lucru cu textul în limba română. În ceea ce priveşte latura teoretică, se pune accentul pe problemele ce se referă la norma limbii literare (cu diversele ei tipuri) şi la uz, se examinează raportul: lexic neutrulexic marcat stilistic, se explică o serie de principii ortografice şi norme de punctuaţie. O atenţie deosebită se acordă limbajului standard ca formă a limbii literare şi perfecţionării acestuia prin achiziţia lexicului neologic, a internaţionalismelor, adaptării acestora la sistemul morfologic şi ortografic al limbii române.

Întrucât însuşirea limbii române corecte este un proces complicat, multidimensional, cu implicaţii interdisciplinare, ce presupune un spectru larg de activităţi şi de operaţii mentale, vom lua în considerare câteva aspecte esenţiale:

  • corectitudinea gramaticală – condiţie indispensabilă în realizarea textelor scrise şi orale;
  • îmbogăţirea vocabularului – premisă a unei comunicări eficiente, inteligibile şi expresive;
  • cultivarea limbii – imperativ al educaţiei lingvistice.
Managementul clasei PIPLE (ZI)/PIPPP(FR)
Anul II

Disciplina Managementul clasei de eleviface parte din modulului dedicat disciplinelor psihopedagogice şi vizează cunoaşterea conceptelor de bază ale disciplinei – Managementul clasei, a componentelor structural sistemice şi dinamice ale acesteia. În raport cu dimensiunile teoretice parcurgerea modulului vizează familiarizarea studenţilor cu problemele fundamentale ale managementului clasei de elevi.Managementul clasei de elevi este o disciplină obligatorie (FPSESAS: sp.Pedagogie în învăţământul primar / Limbi moderne)