Cursul „Teorii şi practici ale învăţării la adulţi” îşi propune să ofere fiecărui masterand, practician sau specialist în domeniu o abordare ştiinţifică a educaţiei adulţilor.
Educaţiei adulţilor este văzută ca o problemă-cheie în lume, la nivelul fiecărei ţări în parte şi în contextul internaţional. "Cadrul Bologna de acţiune" defineşte profesionalismul tot mai mare a specialiştilor care lucrează în domeniul educaţiei adulţilor, ca una dintre provocările-cheie în acest domeniu şi a remarcat: "Lipsa de profesionalism şi lipsa de oportunităţi de formare pentru cadrele didactice afectează în mod negativ calitatea programelor de învăţare pentru adulţi şi educaţie (...)" ( UNESCO, 2009). Aproximativ o treime din rapoarte privind educaţia adulţilor, pregătite de 150 de ţări pentru, conţin referiri la lipsă de personal, ca fiind una dintre cele mai mari probleme pentru care ar trebui să fie luate măsuri (Institutul UNESCO pentru Educaţie continuă / UIL / 2009).
Este un curs teoretic-aplicativ pentru perofesionalizarea formatorilor în domeniul dat.
Cursul este prevazut pentru abilitarea profesională a formatorilor în domeniul comunicării specializate cu adulții. Acesta contine un rezumat teoretic cu proiectie practică explicita+un sir de activitati specifice de invatatre si evaluare la fiecare temă.