Interesul sporit pentru aplicarea cercetărilor calitative în diverse științe socio-umane, precum și utilizarea acesteia pe scară largă în mediul organizațional, determină nevoia aprofundării cunoașterii în acest domeniu și a elucidării unor reguli de lucru. Cercetarea calitativă este orientată pe studiul unor cazuri concrete, în particularitatea lor locală și temporală, pornind de la analiza narațiunilor, a interacțiunilor și a activităților oamenilor în contextele vieții lor cotidiene, inclusiv în mediul organizațional, la locul de muncă. În acest fel, cercetările calitative asigură o abordare holistă, naturalistă și dinamică a fenomenelor și proceselor organizaționale. Cursul Cercetarea calitativă în organizații se dorește a fi unul eminamente aplicativ. Deși cercetătorii remarcă dificultatea de a delimita niște reguli foarte precise și clare în studiile calitative, vom evidenția - fără pretenția de a le generaliza sau de a le considera aplicabile în orice context - niște repere ce pot fi urmate în culegerea, analiza și interpretarea datelor calitative, cu particularizări specifice în cadrul investigațiilor din mediul organizațional. Tot în acest cadru, vom discuta și despre dificultățile, dilemele etice și deontologice cu care se pot confrunta psihologii organizaționali în realizarea cercetărilor calitative în diverse instituții și organizații.
Cursul Influenţă socială și cominicare în organizații (destinat studenților ciclului II, programul de master „Psihologia muncii și organizațională”) se axează pe analiza specificului comunicării și a strategiilor de influență în mediul organizațional. În acest sens, se vor examina implicațiile comunicării și influenței organizaționale asupra opiniilor, percepţiilor, atitudinilor şi comportamentelor individului sau grupului, ca urmare a interacţiunii cu alte persoane, grupuri sau instituţii. În scop ilustrativ, se vor analiza, prin intermediul unor studii de caz, forme de comuńicare și influenţă socială din diverse organizaţii, cu profiluri și activități specifice. Astfel, prin discuţiile teoretice, cât şi prin aplicaţiile practice, cursul prevede formarea de competenţe de investigare, analiză şi evaluare a diverselor forme şi strategii de comunicare și influenţă socială, pentru ca absolvenţii programului de masterat, în calitate de viitori psihologi în organizaţii, să fie capabili de a interveni eficient în diverse grupuri şi organizaţii, pentru a asigura o mai bună funcţionare a acestora.