Marketing politic SOMP
Semestrul II

Cursul „Marketing politic” este o disciplină introductivă în problematica analizei pieţei politice, a programelor si campaniilor de comunicare de tip politic si public de la nivelul organizaţiilor si instituţiilor politice. Acest curs urmăreşte iniţierea studenţilor în instrumentarul conceptual si problematica analizei si evaluării mecanismelor sociale care fundamentează opţiunile populaţiei pentru anumite teme, idei sau proiecte politice si guvernamentale, ca si a comunicării publice în context electoral, precum si a fenomenelor care determină dinamica raporturilor între guvernanţi si cetăţeni într-o societate democratică. Se are în vedere totodată prezentarea instrumentelor conceptuale centrale, necesare dezvoltării unor proiecte metodologice de analiză a proceselor specifice care însoţesc orice proces de construcţie electorală si management al imaginii instituţiilor guvernamentale.

Sociologia consumului și cumpărării
Semestrul II

Cursul Sociologia consumului şi a cumpărării reprezintă un studiu al consumului şi cumpărării, care este un domeniu nou şi dinamic atât în sociologia franceză, cât şi în cea americană şi britanică. Cursul propune o abordare interdisciplinară a proceselor de cumpărare şi consum în diverse contexte culturale, economice şi istorice. Prin urmare, tematica propusă în acest curs se focusează pe diverse aspecte ale procesului de cumpărare, precum şi pe dinamica comportamentului de consum în diverse spaţii istorice şi culturale. Prin intermediul acestui curs se va aprofunda controversele din societatea actuală, precum şi relaţia dintre consum, status, clasă socială, diferite tipuri de capital, explicarea relaţiei dintre sistemele de producţie şi modalităţile de consum, descrierea tipurilor de cumpărare şi a diferenţelor dintre diverse contexte sociale de cumpărare.

Cercetarea eficienței reclamei (Proiect de semestru)
Semestrul II

Disciplina „Cercetarea eficienţei reclamei” are drept scop analiza metodelor de cercetare care pot fi aplicate în studiul eficienţei reclamei. În urma audierii cursului studenţii vor obţine cunoştinţe teoretice şi practice asupra metodelor cantitative şi calitative de cercetare posibil de aplicat în cazul investigării reclamei din perspectiva eficienţei acesteia.  Acelaşi timp, masteranzii vor fi ghidaţi în desfăşurarea unor studii individuale cu aplicarea metodelor însuşite şi prezentarea unor rapoarte de interpretare a datelor.  Nu în ultimul rând, masteranzii vor obţine cunoştinţe şi li se vor forma deprinderi de a prelucra, interpreta şi prezenta datele unei cercetări şi de a redacta un raport de cercetare.

Metode calitative de cercetare a comunicării
Semestrul II

Cursul Metode calitative de cercetare a comunicării urmăreşte să familiarizeze studenţii  cu metodologia specifică cercetării calitative, cu proiectarea procesului de cercetare calitativă, cu metodele, tehnicile şi instrumentele de culegere şi administrare a datelor calitative (observaţia participativă, interviul individual şi focus grupul) şi, totodată, să furnizeze competenţe şi abilităţi de utilizare practică a acestora în cadrul demersurilor de cercetare specifice feneomenului comunicării.