Cursul de față are drept scop studierea limbii străine secunde, limba B (l. engleză) în contextul relațiilor internaționale, punând în practică metode şi tehnici precum şi principii ale cursului practic elaborate în baza Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi și a Planului de Învățământ. Concepția disciplinei este determinată de un ansamblu de factori de ordin politico-socio-culturali, de obiectivele generale de referință, de diversitatea strategiilor tehnico-didactice, precum şi de modalitățile de evaluare a performanțelor obținute de către studenți pe parcursul studierii limbii engleze, realizată în conformitate cu noile cerințe înaintate de diversele situații, ce au drept scop integrarea în standardele europene.
Disciplina Limba străină „B” (l. germană), nivelul A1+ are drept scop studierea limbii germane în contextul relaţiilor internaţionale. Scopul esențial al cursului practic de limbă germană cu obiective universitare este de a ajuta studenții să obțină competențe de vorbire în limba germană, în formă verbală și scrisă, în context diplomatic pentru a fi capabili să întrețină conversații pe subiecte ce țin de specialitate.
Disciplina Limba germană „B” are drept scop studierea limbii germane în contextul relațiilor internaționale, punând în practică metode şi tehnici precum şi principii ale cursului practic elaborate în baza Cadrului European Comun de Referințe pentru Limbi și a Planului de Învățământ.
Concepția disciplinei este determinată de un ansamblu de factori de ordin politico-socio-culturali, competențe profesionale, finalități de studiu, obiectivele de referință, diversitatea strategiilor tehnico-didactice, precum și modalitatea de evaluare a performanțelor obținute de către studenți pe parcursul studierii limbii germane, realizată în conformitate cu noile cerințe înaintate de diversele situații, ce au drept scop integrarea în standardele europene.
Actualitatea cursului practic constă în faptul că studierea limbii germane, în cadrul învățământului superior, va reprezenta un instrument, de valorificare a culturii, civilizației în perspectivă pragmatico-axiologică, ce vor răspunde perfect la nevoile studenților în contextul relațiilor internaționale (diplomați, funcționari publici și internaționali, etc.) a incluziunii academice, a înserării în câmpul muncii.
Cursul este conceput pentru studențíi anului întîi, specialitatea Relații Internaționale, semestrul doi, cu un total de 120 ore academice pentru secțiunea frecvență la zi ( 60 ore contact direct, 60 ore de lucru individual) și 120 ore academice pentru secțiunea frecvență redusă (24 ore contact direct, 96 ore de lucru individual) ce va permite subiecţilor o creștere rapidă şi eficientă de acumulare a mijloacelor de limbaj necesare satisfacerii nevoilor personale şi profesionale în mediul internaţional. În acest sens se propune :
►o creștere rapidă şi eficientă cu:
- Prioritate acordată comunicării, în consecinţă chiar din prima etapă, subiecţii pot aplica cunoştinţele asimilate în situaţii autentice,
- O învăţare pragmatică a gramaticii fără conceptualizare, fondată pe exemple pertinente și contextual deductive,
- Învăţarea sistematică a vocabularului orientat spre relaţiile europene şi internaţionale.
►răspunsuri la necesităţile personale şi profesionale cu:
- Situaţii ce relevă viaţa cotidiană sau para-profesională,
- Situaţii ce reflectă viaţa profesională în context internaţional,
- Registrele limbii şi conţinuturi langajiere adaptate situaţiilor- tip;
În vederea acumulării şi eficientizării cunoştințelor, se propun spre abordare o serie de tematici însoţite de obiective ce vor conduce la realizarea scopului sus-menţionat.