Concilierea și medierea fac parte din categoria metodelor alternative de soluționare a conflictelor (ADR), aplicate cu succes în ultimii ani în țările Uniunii Europene.Prin obiectivele sale aceste metode promovează interesul național major, care trebuie să se afle mai presus de orice interese și ambiții politice și să devină aliajul de unitate în soluționarea unor probleme sociale importante. Scopul cursului este pregătirea specialiștilor în gestionarea relațiilor politice. Obiectivele curriculumului sunt de a pregăti cadre pentru gestionarea relațiilor politice, activități în asociațiile obștești, capabile să aplice tehnologii moderne de evitare sau gestionare a conflictelor posibile în domeniul relațiilor politice. Cursul Concilierea și medierea relațiilor politice, este elaborat drept un curs specializat, de aprofundare a cunoștințelor, destinat masteranzilor anul II, specializaţi în Analiză și consiliere politică, ce permite pregătirea unor specialişti în domeniul gestionării constructive a conflictelor politice, oferă flexibilitatea în activitatea ulterioară şi încadrarea mai eficientă în câmpul muncii.
Disciplina „Tehnologii politice și electorale” este fundamentată pe cunoaşterea şi utilizarea modelelor şi tehnologiilor politice . Scopul acestui curs este formarea cunoştinţelor, însuşirea deprinderilor analitice şi aplicarea lor în domeniul elaborării şi promovării tehnologiilor politice și electorale. Astfel în cadrul disciplinei date se vor studia fenomenele şi procesele care stau la baza elaborării tehnologiilor politice, vor fi analizate strategii şi tactici de proiectare şi gestionare a campaniei electorale, vor fi elucidate practici de aplicare a tehnologiilor politice într-o campanie electorală. Cursul de lecţii poate fi divizat convenţional în trei compartimente: bazele elaborării tehnologiilor politice, proiectarea şi gestionarea campaniei electorale şi practici de aplicare a tehnologiilor politice într-o campanie electorală.
Acest curs este axat pe pregătirea in domeniul analizei politice, a studiilor de tip electoral, a managementului şi marketingului politic și electoral. Este vorba de o pregătire centrata pe aceste direcţii, pentru ca viitorii specialişti sa aibă competenţele care se cer pe piaţa forţei de munca. Dimensiunea aplicativă sub aspect temporal nu se reduce la campania electoral. Analiza electorală sau marketingul politic sunt practici care se aplică în permanenţă, atunci când cineva vrea să-şi construiască o imagine, să-şi cunoască electorii, sa ştie daca aceştia se depărtează sau se apropie de formaţiunea politica sau de actorul politic.
Pregătit pentru studii de masterat, programul „Analiză și consiliere politică”, cursul poate fi util şi pentru studenţii şi masteranzi de la jurnalism şi ştiinţele comunicării, sociologie, drept, pentru reprezentanţii diverselor instituţii guvernamentale şi nonguvernamentale, precum şi pentru activiştii diferitor partide politice şi mişcări social-politice