"General Sociology " for students of the Faculty of International Relations, Political and Administrative Sciences , Faculty of Economics is important to study how simple, everyday human actions and interactions can change international relations, economy and how they can influence the politics and management of processes in a society. The course introduces general concepts used in sociology that are relevant, current and balanced.
In this context, "General Sociology " provides an overview of social life, organization and dynamics of global society. An essential basis of the sociological perspective is the concept of the research methodology and how to use design a sociological research. It is impossible to study one component without the other. "General sociology" familiarizes students with how sociologists study social events, interactions and patterns, and then develop theories to explain why such social phenomena occur and what their impact may be. In sociology, a theory is a way of explaining different aspects of social interactions and creating testable hypothesis about society.
"General Sociology " aims to provide students with theoretical-methodological knowledge in studying the problems of social life and to train practical skills and abilities of understanding, application and systemic integration of sociological research of various social processes and phenomena in the development of international relations, in the foundation of political science, strengthening economic and administrative processes. The teaching language of the subject is English and the target audience is students of the Faculty of International Relations, Political and Administrative Sciences, students of the Faculty of Economy.
În conformitate cu articolul 132, p. 1(4) al Codului Educației ”Pentru ocuparea funcţiilor didactice, absolvenţii programelor de studii superioare nepedagogice vor urma obligatoriu modulul psihopedagogic corespunzător unui număr de 60 de credite de studii transferabile.” Formarea psihopedagogică contribuie la dezvoltarea personalului didactic și are drept scop: orientarea formării profesionale a personalului didactic în corespundere cu cerințele pieții muncii; motivarea cadrelor didactice pentru dezvoltarea propriei cariere profesionale; dezvoltarea unui învățământ centrat pe elev/student și orientat spre formare de competențe; crearea unui mediu transparent și benefic de învățare și comunicare didactică etc.
Этот курс Профессиональной этики предлагает введение в концепцию ценностей, морали, а также культурных убеждений и воспитания во всех сферах бизнеса, от прав потребителей до корпоративной социальной ответственности. Решения, принимаемые начальниками смен или президентами корпораций, могут затрагивать тысячи людей или целые сообщества. Сегодня потребители ожидают и требуют целостности, честности и прозрачности на всех уровнях своего окружения. Понимание этих ожиданий является ключом к передаче основных ценностей и поведения не только сотрудникам, но и обществу в целом.
Cursul „Cultura comunicării interpersonale și organizaționale” este un curs teoretic, dar cu numeroase aplicaţii practice, care abordează fenomenul comunicării în general, şi pe cel al comunicării interpersonale și organizaționale în particular, din multiple perspective: socială, culturală, psihologică.
Acest curs este unul interuniversitar la alegere, axat preponderent pe formarea și adaptarea unui complex comunicațional eficient în diverse tipuri de relații sociale.
Disciplina Psihologia vârstelor face parte din pachetul de discipline din cadrul modulului psihopedagogic și constituie temelia cunoștințelor despre problematica psihologiei umane, familiarizând studenții cu particularitățile specifice de vârstă ale formabililor cu care tinerii specilaști ulterior vor interacționa.
Conținutul acestei discipline va ajuta viitorii specilaiști în identificarea particularităților psihice individuale, definirea problemelor de natură psihologică cu potențial de risc social, elaborarea soluțiilor creative în contextul situațiilor concrete etc.
Ora opţională Arta Conversației, dirijată în mod opțional, va oferi posibilităţi discipolilor de a se manifesta, provocîndu-i şi încurajîndu-i în diverse discuţii, va forma competenţa comunicării, va facilita şi însuşirea celorlalte discipline.
În primul rând, vom distinge între comunicare și conversație. Comunicarea poate să fie de mai multe tipuri, în funcție de scopul pe care urmărește să îl îndeplinească. De pildă, există situații în care ai nevoie de o informație sau în care vrei să faci un anunț. În cazul conversației, vorbim despre o comunicare bilaterală, în care transmiți idei și folosești ascultarea activă.
De altfel, arta conversației implică toate cele trei niveluri de comunicare: verbală (unde cuvintele joacă un rol important), nonverbală (realizată prin gesturi, mimică, limbajul corpului) și paraverbală (ritm, intonație, pauze în discurs). Pentru a purta o conversație autentică, trebuie să stăpânești toate aceste aspecte și, totodată, să le observi la interlocutorul tău.
Disiplina este destinată pentru studierea și utilizarea tehnologiilor informaționale și de comunicare la deferite facultăți pentru ciclul I (licență), anul 1.
Cursul de Filosofie (cu predare in limba română) este destinat studenților de la alte facultați, in calitate de disciplina umanistică și presupune o introducere în istoria filosofiei precum și o analiză a problemelor filosofice generale. Cursul dezvăluie subiectul filosofiei, conținutul și funcțiile sale esențiale, elucidează rolul și semnificația filosofiei în activitățile cotidiene. Unul din obiectivele centrale ale acestui curs este dezvoltarea gândirii critice și expunerea propriilor viziuni. Beneficiarii cursului sunt studenții anului I ai USM.
This course of Philosophy aims to develop students' general philosophical consciousness, by introducing them into historical, conceptual and problematic situations from the evolution’s perspective of human thinking. The course was designed to higher education formative requirements, in line with the European standards imposed by the Bologna Process. The curriculum combines historical and systematic aspects, naturally following the internal logic of philosophy, thus pursuing the historical evolution of philosophical thinking. The philosophy course is a comprehensive and methodological basis for the theoretical and practical study of the evolution of socio-human disciplines.