Statistica aplicată în psihologie şi pedagogie copiază 1
Semestrul I

Statistica aplicată în psihologie şi pedagogie este un domeniu de cuantificare ce studiază fenomenele psihologice implicate în colectivități, folosind tehnicile matematice pentru a surprinde diferite legități și a înțelege corect fenomenul studiat. Acest curs oferă masteranzilor elementele organizării unei investigații proprii, principiile analizei datelor obținute, precum și premizele receptării și înțelegerii studiilor publicate. Statistica le va ajuta masteranzilor să pătrundă, prin mijloace științifice, în amplul și complexul domeniu al fenomenelor psihologice și pedagogice, adoptând o metodologie de cunoaștere centrată pe aspecte cantitative și pe metode de explicație. Această disciplină se adresează masteranzilor care vor utiliza metodele statistice învățate în cercetările științifice și tezele de masterat.

TEORII ŞI PRACTICTICI ALE ÎNVĂŢĂRII LA ADULŢI copiază 1
Semestrul I

Cursul „Teorii şi practici ale învăţării la  adulţi” îşi propune să ofere fiecărui masterand, practician sau specialist în domeniu  o abordare  ştiinţifică a educaţiei adulţilor.

Educaţiei adulţilor este văzută ca o problemă-cheie în lume, la nivelul fiecărei ţări în parte şi în contextul internaţional. "Cadrul Bologna de acţiune" defineşte profesionalismul tot mai mare a specialiştilor care lucrează în domeniul educaţiei adulţilor, ca una dintre provocările-cheie în acest domeniu şi a remarcat: "Lipsa de profesionalism şi lipsa de oportunităţi de formare pentru cadrele didactice afectează în mod negativ calitatea programelor de învăţare pentru adulţi şi educaţie (...)" ( UNESCO, 2009). Aproximativ o treime din rapoarte privind educaţia adulţilor, pregătite de 150 de ţări pentru, conţin referiri la lipsă de personal, ca fiind una dintre cele mai mari probleme pentru care ar trebui să fie luate măsuri (Institutul UNESCO pentru Educaţie continuă / UIL / 2009).

Metodologia cercetarii în psihologie si pedagogie
Semestrul I

Formarea cercetătorilor ştiinţifici şi a speciliştilor în domeniul psihologiei şi pedagogiei nu poate fi eficientă în condiţiile în care schimbările socio-economice contextuale solicită un nou profil de competenţă, un nou tip de specialist din perspectiva formării / dezvoltării competenţelor de cercetare ştiinţifică în acest domeniu. Ca tip special de cercetare ştiinţifică, cercetarea psihologică şi pedagogică tinde spre o explicaţie şi o înţelegere a proceselor psihice şi activităţii de educaţie.

Promovarea cercetării ştiinţifice din perspectiva psihologiei şi pedagogiei la nivel de comunitate şi la nivelul cadrelor didactice asigură modernizarea permanentă a sistemului şi a procesului de învăţământ prin inovaţiile proiectate şi realizate în jurul unui nucleu informaţional – decizional, bazat pe cunoştinţe ştiinţifice aplicate.