Cursul are următoarele scopuri: aprofundarea şi perfecţionarea competenţelor lingvistice şi de comunicare ale studenţilor.
Spectrul tematic corespunde cerinţelor specialităţii. Astfel, studenţii vor trebui „să accepte” rolul unui chimist sau cercetător în domeniul tehnologiei chimice, care trebuie să comunice eficient, să genereze idei, să lucreze în grup, să-i implice şi pe alţii în discuţii etc.
Cursul se axează pe următoarele direcţii principale: însuşirea vocabularului tematic, lucrul cu textul, teme de gramatică, studii de caz şi crearea unor situaţii comunicative reale. Diversitatea temelor studiate va contribui la îmbogăţirea vocabularului studenţilor alolingvi cu neologisme din domeniul chimiei și tehnologiei chimice. O atenţie deosebită se va acorda analizei unor greşeli de limbă, în special, a celor generate de diferenţele dintre limba română şi limba rusă.
Scopul disciplinei „Chimie generală” este de a familiariza studenţii cu noţiunile fundamentale şi aplicative ale chimiei şi să ofere o privire de ansamblu asupra funcţiei elementelor și combinațiilor chimice în cadrul studiului corelaţiei dintre compoziţie – structură - proprietăţi.
Obiective cursului cuprind însuşirea noţiunilor și legităților de bază ale chimiei, formarea de abilităţi şi deprinderi practice pentru desfăşurarea experimentelor chimice și interpretarea rezultatelor, formarea şi dezvoltarea gândirii ştiintifice a studenţilor.
Structura cursului teoretic urmează o tratare sistematică şi aprofundată a materiei de studiu şi ajută studenţii care au urmat în liceu la disciplina Chimie un număr redus de ore, să ajungă la un nivel de pregătire, care să le permită înţelegerea disciplinelor de specialitate.
În cadrul lucrărilor practice se urmăreşte formarea aptitudinilor pentru activitatea experimentală şi de cercetare, îmbogăţirea deprinderilor de utilizare a ustensilelor de laborator, definirea, descrierea şi interpretarea principiilor, modelelor şi metodelor ştiinţifice pentru desfăşurarea optimă a etapelor în cadrul procedurilor experimentale.
Disciplina „Chimia elementelor cu aplicaţii în bioanorganică” este o continuare a chimiei generale, ce ţine să aprofundeze această disciplină şi să armonizeze contribuţiile interdisciplinare. Faptul că o mare parte a proceselor tehnologice şi biochimice sunt dirijate prin intermediul compuşilor anorganici, face ca abordarea acestui curs să devină de o importanţă majoră în pregătirea specialiştilor în domeniul chimiei farmaceutice şi tehnologiei chimice.
Sarcinile de bază ale disciplinei constau în formarea unei imagini de ansamblu asupra funcţiei fizico-chimice şi biologice a bioelementelor în cadrul studiului corelaţiei dintre structura compuşilor cu proprietăţilor acestora, precum şi în formarea deprinderilor de muncă independentă în laborator şi de interpretare corectă a fenomenelor studiate şi observate. În acest scop se face apel la conceptele şi legităţile studiate de către studenţi pe parcursul semestrului I, cu aplicarea lor în studiul bioelementelor.
Учебная дисциплина "Химия природных соединений" предназначена для студентов 1-го курса специальности "Технология производства косметических и медицинских товаров" Факультета Химии и Химической Технологии. Задачей дисциплины является формирование у студентов знаний и навыков в области химии природных соединений.
В лекционном курсе рассматриваются основные понятия м методы органической химии. Большое внимание уделено рассмотрению основных методов получения и свойств природных соединений многих классов. Детально рассматриваются механизмы некоторых реакций природных соединений. В курсе также рассматриваются некоторые основные понятия из области стереохимии органических соединений.
В лабораторном практикуме студенты осваивают методы выделения, очистки и элементного анализа органических соединений, проводят опыты, в ходе которых практически знакомятся с методами получения и свойствами многих природных соединений.
Дисциплина "Химия природных соединений" является фундаментальной и необходимой для успешного усваивания материала учебных курсов в последующие года обучения.