Condiția epistemică în științele socio-umane
Anul I

Pe parcursul cursului vor fi predate un șir de teme care țin de problematica cunoașterii. Astfel, studenții vor studia raportul dintre metodă și adevăr în epistemologia raționalistă. În egală măsură vor analiza cunoștințele propoziționale în calitate de structuri cognitive, vor analiza teoriile clasice ale adevărului. Unul dintre obiectivele acestui curs este de a aborda perspectiva interdisciplinarității în științele socio-umane. Vor fi analizate critic contribuțiile științelor socio-umane. La finalul studierii modulului Condiția epistemică în științele socio-umane studenții vor putea să identifice și să definească conceptele principale cu privire la cunoaștere, vor putea să evidențieze particularitățile cunoașterii socio-umane în raport cu cea a științelor empirice. Studenții vor putea să estimeze teoriile pragmatiste ale adevărului. De o importanță majoră va fi faptul că studenții vor evalua contribuțiile științelor socio-umane. Finalitățile cursului în cauză  vor contribui la faptul ca studenții să își dezvolte anumite competențe profesionale. 

Istoria Antropologiei
Anul I

Putem afirma cu certitudine că în absolut toate experiențele gândirii filosofice și științifice au existat preocupări antropologice. Ideile antropologice sunt legate de destinul omului în lume, care este determinat de realitatea lui dublă: natura biologică și natura lui spirituală. Natura biologică a fost mereu privită prin intermediul trebuințelor fiziologice, în timp ce natura spirituală este înțeleasă în 2 planuri: un plan al ființei limitate sau finite și un plan extramundan în care se realizează conexiunea dintre om și divinitate.

Antropologia a debutat ca știință a istoriei. Antropologii sec.XIX considerau că fenomenele socio-culturale erau guvernate de legi și principii care pot fi descoperite. Această convingere, existentă încă înainte ca științele sociale să-și formeze teorii și metode, era dublată de viziunea iluministă a umanității – concomitent încrezătoare în emanciparea socio-culturală a oamenilor și critică față de îndepărtarea acestora de natura lor inocentă. Această dublă sensibilitate față de tradițiile culturale și față de procesele schimbării sociale va caracteriza întotdeauna discursul antropologic.

 Cursul de Istoria antropologiei are ca scop principal familiarizarea studenților de la anul I cu principalele  concepte, cu principalele probleme sociale analizate. Cursul este orientat spre dezvoltarea unui obiectiv atât informativ, cât și unul de natură formativă.