Marketingul şi integrarea patrimoniului cultural în sfera serviciilor socio-culturale
Semestrul I

La nivel  mondial și cel european, în ultimii ani, atenția față de valoarea patrimoniul cultural a fost conceptualizată sub forma unei viziuni strategice de dezvoltare sustenabilă a societății. Cultura, și în mod particular patrimoniul cultural, este analizată sub forma unui potențial extraordinar din punct de vedere și a ipostazei drept: factor social integrator, factor de acumulare a capitalului economic, condiție de exprimare a diversității social-culturale, posibilitate de creștere a gradului de acceptare și toleranță față de diverse grupuri sociale ș.a.m.d.

Acest domeniu este o resursă esențială pentru identitatea națională și pentru dezvoltarea unei societați a păcii și a stabilității, bazate pe respectul drepturilor omului, a democrației și a statului de drept. Participarea activă și gestionarea modernă a acestei resurse strategice adaugă comunității plus valoare economică, socială și culturală. Se afirmă că principala problemă cu care se confruntă administratorii patrimoniului este lipsa fondurilor necesare, atât pentru prezervarea corespunzătoare, cât şi pentru valorificare pe scară largă. Este adevărat că finanţarea este deficitară, dar cu această problemă se confruntă orice organizaţie culturală, inclusiv din ţări mai dezvoltate din punct de vedere economic. Un management puternic, cu ajutorul unei strategii de marketing adecvate, poate depăşi această problemă.

Acest curs de marketing se bazează pe cunoștințe adunate din multitudinea de proiecte de dezvoltare a patrimoniului cultural în Republica Moldova și peste hotare, precum și inspirăt dintr-un număr mare de surse academice variate și se referă la teorie și metode standard de management, se bazează foarte mult și pe aplicarea diferitelor concepte în practica ( de învățare ) curentă.

În acest curs vom focusa atenția pe concepte atât de importante pentru dezvăluirea subiectului studiului cum ar fi:dezvoltarea durabilă,  politica culturală, patrimoniul cultural și arta contemporană, sectorul industrilor culturale și creative, planificare strategică, marketing muzeal etc. 

Managementul patrimoniului muzeal
Semestrul I

Cursul este destinat studenților ciclului II ai Facultății de Istorie și Filosofie, programul Managementul Patrimoniului Cultural și urmărește scopul de familiarizare cu principiile gestionării eficiente a instituției muzeale și a patrimoniului muzeal și formare a competențelor practice în domeniul protejării, valorificării și promovării acestuia.