Teoria și practica Relațiilor Publice
Anul I

Acest curs familiarizează studenții cu teoria și practica Relațiilor Publice, combinând aspecte de studiu teoretic și practic, pentru a înțelege mai bine cum funcționează Relațiile Publice, de la primele etape de dezvoltare ale acestora până la ora actuală. 

Teoria și practica relațiilor publice
Anul I

Disciplina Teoria şi practica Relațiilor Publice, prevăzută pentru ciclul I al studiilor universitare, licenţă, reprezintă una dintre disciplinele, care iniţiază studenţii în procesul de apariţie, dezvoltare și perfecționare a conceptului de Relații Publice la nivel internaţional şi naţional.

Redactarea textului
Anul I

Reactarea textului reprezintă o discplină inerentă educației specialistului în comunicare și jurnalism, or textul, ca  unitate comunicativă  complexă  reclamă cunoștințe și abilități necesare pentru elaborarea și actualizarea lui în situația de comunicare. Pe lângă planificarea textului, descoperirea ideilor, organizarea lor, structurarea textului, redactarea în prima variantă etc., la fel de importante sunt corectarea unui text, aplicarea normei, folosirea registrelor limbii ce trebuie adaptate tipului de text și altele. astfel, această disciplină are drept scop instruirea viitorilor jurnalişti (redactori, editori, corectori, toţi cei implicaţi în comunicarea scrisă prin activitatea lor profesională), în vederea formării abilităţilor de creare și organizare a textului, de identificare a erorilor comise în text la diferite niveluri ale limbii, a cultivării deprinderilor de aplicare a regulilor generale de corectare a greşelilor etc. 

Disciplina „Redactarea textului” este destinată studenţilor de la anul I,  specialităţile Jurnalism și procese mediatice şi Comunicare și relații publice, oferindu-le variate  posibilităţi pentru familiarizare cu tehnicile redactării şi reviziei de text. În acelaşi timp, proiectat ca seminar și laborator de lucru, cursul urmăreşte aplicarea structurilor teoretice prin interpretări comparative ale unor texte alese ca modele de exemplificare, precum şi producerea de texte aferente domeniului. Limba de predare a disciplinei este româna.

Introducere în ştiinţele comunicării
Anul I

În societatea contemporană tematica ştiinţelor comunicării este deja consacrată în spaţiul ştiinţific şi universitar. Conţinutul disciplinei „Introducere în Ştiinţele Comunicării” reprezintă o prezentare a principalelor axe de cercetare.

Cunoştinţele acumulate pe parcursul semestrului vor familiariza viitorii specialişti cu specificul activităţii de comunicator, cu formele şi metodele de promovare a imaginii unei instituţii, a unui om de artă, om politic etc.

Disciplina conţine o analiză vastă atît sub aspect teoretic (analiza unor tendinţe ştiinţifice în acest domeniu), cît şi sub aspect pragmatic (studenţii vor căpăta la seminare deprinderi practice în domeniul perceperii comunicării la diferite nivele şi creării unor imagini pozitive în societate).

Actualitatea cursului este motivată de contextul societăţii contemporane, de rolul pe care-l joacă un comunicator, imagemaker sau simplu vorbitor în promovarea unei comunicări eficiente.

Comunicare instituțională
Anul I

Instituţionalizarea reprezintă un proces care stabileşte modelul de comportament uman. Fenomenul a derivat din esenţa şi cursul vieţii sociale care, în opinia sociologilor, este alimentată de o sursă dublă: uniformitatea conştiinţei şi diviziunea muncii sociale.

În prezent comunicarea instituţională constituie sfera de aplicare a resurselor intelectuale şi financiare ale majorităţii entităţilor din societatea democrată. Antrenarea în circuitul instituţional a unui număr tot mai mare de instituţii a generat necesitatea creării suportului ştiinţific şi formativ de rigoare. Instruirea specialiştilor în sectorul comunicării instituţionale este valorificat în multe ţări din Europa şi de pe continentul nord-american. Fenomenele din viaţa social-politică şi economică din Republica Moldova denotă interesul crescând al instituţiilor locale faţă de acest domeniu al comunicării publice. El este estimat tot mai frecvent ca un compartiment inseparabil al strategiei manageriale de lungă durată.

Conștientizând aceste fapte, în programul de studiu0321.2 Comunicare și relații publice de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, specializarea Comunicare și relații publice,a fost introdusă disciplina Comunicarea instituţională. Această disciplinăare un loc și rol fundamental în formarea competențelor cognitive ale specialiștilor în comunicare. Cursul dezvăluie principalele teorii ale instituționalizării sociale, esența și tipologia comunicării instituționale  etc.