Ştirea
Anul II
Știrea este disciplina practică care asigură formarea profesională a reporterilor prin oferirea instrumentelor jurnalistice de realizare a știrilor. Are drept obiectiv instruirea viitorilor jurnaliști în vederea abordării domeniului social-politic, cultural, dar și economic, cultivarea deprinderilor de evaluare a realității și formarea abilităților de identificare, selectare și de reflectare a evenimentelor.
Scopul disciplinei constă în formarea competenţelor profesionale, care le-ar permite viitorilor jurnalişti  să exploateze problematica socială și cea politică prin intermediul ştirii, să aplice tehnologiile de realizare a pre-documentării, documentării, de triere a informației colectate, de evaluare a surselor de informare și a citatelor și de redactare a unei știrii cu un caracter fie social sau și politic. În acelaşi timp, disciplina contribuie la formarea unor abilități de concepere și de realizare atât a ştirilor simple, cât și acelor desfășurate.
Legislația în domeniul mediatic comunicațional
Anul II

Cursul „Legislația în domeniul mediatic comunicațional” familiarizează studenţii cu standardele internaţionale - convenţii, tratate, documente ale Consiliului Europei -  şi cu cele mai importante norme şi prevederi naţionale în domeniul libertăţii de exprimare,transparenţei în procesul decizional şi accesului de informaţie, reglementării activităţii mass-media, ce includ aspecte fundamentale ale legislaţiei în domeniu, de cunoaştere, promovare şi aplicare a ei. Totodată, este dezvăluită esenţa şi rolul legislaţiei mass-media ca o totalitate de norme care reglementează relaţiile publice ce ţin de activitatea profesională a jurnaliştilor, de drepturile şi obligaţiile acestora în procesul de documentare, comunicare cu sursele de informaţie, elaborarea textelor jurnalistice şi emisiunilor audiovizuale şi difuzarea lor.

Etică și integritate profesională
Anul II
Etica și integritatea profesională  este obiectul de specialitate al ciclului jurnalistic, care îşi
propune să dezvolte abilităţile analitice ale studenţilor şi să le cultive sensibilităţi
morale care ar mări responsabilitatea lor în procesul de reflectare a realității și
difuzare a informației. Destinaţia cursului este de a familiariza studenţii cu aspectele
general-teoretice şi cu cele funcţional-practice ale deontologiei mass-mediei.

Scopul disciplinei constă în integrarea principiilor etice în realitatea mediatizată prin intermediul studiilor de caz şi a comentariilor. Disciplina contribuie la formarea competenţelor profesionale în baza principiilor și normelor deontologice, la formarea unei viziuni şi a unui comportament profesionist, înarmează cu cunoştinţe teoretice privind rolurile şi funcţiile eticii profesionale în domeniul jurnalismului și a comunicării de masă.

Etică şi integritate profesională (F/R)
Anul II

Etică și integritate profesională este disciplina care îşi propune să dezvolte abilităţile analitice ale studenţilor şi să le cultive sensibilităţi morale care ar mări responsabilitatea lor în procesul de reflectare a realității și difuzare a informației.

Этика и профессиональная целостность. Etică și integritate profesională (rus)
Anul II

«Этика и профессиональная целостность» – специализированный курс, направленный на развитие критического мышления и аналитических навыков, формирование профессиональной моральной целостности и ответственности будущих журналистов.

Цель курса – интеграция этических принципов в медиареальность, основанная на анализе тематических кейсов, исследований и комментариев. Курс способствует формированию профессиональных навыков, основанных на деонтологических принципах и нормах; формированию профессионального видения и поведения; получению теоретических знаний о роли и функциях профессиональной этики в сфере журналистики и массовых коммуникаций.

Producție radio
Anul II

Disciplina „Conceperea şi producerea materialelor radio” se situează printre cele de specialitate şi are menirea să cultive viitorilor absolvenţi abilităţi practice suficiente pentru a activa ulterior în calitate de reporteri, redactori-prezentatori de ştiri şi de emisiuni, moderatori, animatori etc. În acest scop, disciplina oferă ocazia de a cunoaşte aprofundat specificul jurnalismului radio, în special genurile radiofonice, dar şi rigorile de care trebuie să se ţină cont în procesul de concepere şi producere a materialelor radio; activitatea în diferite funcţii în instituţia radio.

Jurnalism de agenţie
Anul II
Cursul Jurnalism de agenție furnizează cunoştinţe privind principiile de organizare și funcționare a agențiilor de presă; evoluția, tipologia și rolul acestora în contextul mass-media la ora actuală. Scopul fundamental este de a crea o viziune de ansamblu asupra activității unei agenții de presă și a specificului produsului de agenție, a iniția studenții în studiul obligațiilor de serviciu și atribuțiilor de funcție ale jurnaliștilor de agenție. Obiectivul general rezidă în  instruirea viitorilor reporteri și redactori, în vederea dobândirii unor competenţe și dexterități indispensabile pentru presa de agenție.

 

 

Teorii și tehnici ale publicității
Anul II

Cursul Teorii și tehnici ale publicității examinează mecanismele de activitate în sectorul publicitar, unul dintre cele mai active și dinamice domenii mediatice în ultimii ani în vederea promovării serviciilor sau produselor de marketing. Publicitatea astăzi constituie unul dintre sectoarele jurnalismului contemporan care se dezvoltă extrem de rapid atât sub formă de conținut, cât și sub forma tehnologiilor utilizate pentru promovarea produselor. Reieșind din interesul sporit al consumatorilor în vederea promovării celor mai diverse activități și produse din varii domenii de activitate economică, cursul dat va contribui la înţelegerea activităţilor de marketing în ansamblul lor, la înţelegerea acţiunii publicitare ca parte a activităţilor de marketing și la înţelegerea structurii dinamice şi a funcţiilor mesajului publicitar.

Explozia tehnicilor de comunicare, fenomen care a cunoscut o accelerare spectaculoasă în ultimele decenii, creează oportunităţi noi specialiştilor în publicitate şi relaţii publice. Tehnicile moderne de comunicare permit atingerea unor categorii de public din ce în ce mai mari şi într-un mod din ce în ce mai rapid, iată de ce acest curs îşi propune să transmită mesajul exact al provocărilor tehnologice ale sec. XXI, pentru ca viitorii specialişti să poată opera cu cele mai de perspectivă modalităţi de transmitere şi recepţionare a mesajului dorit.

Obiectivul general al disciplinei îl reprezintă crearea de abilități și competențe bazate pe pregătirea atât teoretică în cadrul orelor de curs, cât şi practică în cadrul orelor de laborator pentru soluționarea  situaţiilor profesionale uzuale, înţelegând măsura reală în care, într-un context socio-economic specific, publicitatea poate contribui la vânzarea cât mai eficientă a unui produs.

Limba de predare a disciplinei este română şi rusă. Prezenta disciplină este destinată studenţilor anului II, specialitatea Jurnalism și Procese Mediatice.

Termeni-cheie: publicitate, marketing, agenție publicitară, planificare strategică, campanie publicitară, enunț publicitar, piață, produs, consumator, reclamă, brand, imagemaking