Lexicul Limbii Engleze II
Anul I

Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală. Engleza este limba dominantă pe plan internaţional în domeniile comunicaţiei, ştiinţei, afacerilor, aviaţiei, divertismentului, radioului şi diplomaţiei. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Astfel, disciplina Lexicul Limbii Engleze II cuprinde o varietate de teme si conținuturi ce acoperă situații si intenții comunicative tipice, ținând cont de interesele societătii si necesitătile de zi cu zi ale studenților. Această disciplină iși propune să dezvolte competențe de bază (lingvistice, verbale si comunicative), care să-i permită studentului să înţeleagă, să vorbească, să citească şi să scrie în limba engleza.

Gramatica și Lexicul Limbii Engleze I
Anul I

Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală. Engleza este limba dominantă pe plan internaţional în domeniile comunicaţiei, ştiinţei, afacerilor, aviaţiei, divertismentului, radioului şi diplomaţiei. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Astfel disciplina Gramatica și Lexicul Limbii Engleze I cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinînd cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor. Acest subiect îşi propune să dezvolte competenţe de bază (lingvistice, verbale şi comunicative)  care să-i permită studentului să înţeleagă, să vorbească, să citească şi să scrie în limba engleză.

Comunicarea Scrisă (fr.)
Anul I

Cursul este destinat studenților în anul I, la specialitatea Limba franceză și engleză, sem. II.

Fonetica limbii franceze
Anul I

Cursul face parte din modulul Fonetica și Gramatica limbii franceze și este destinat studenților în anul I, la specialitatea Limba franceză și engleză, sem. I.

Semantica textului francez
Anul I

Cursul este destinat studenților din anul I de stiudiu de la specialitatea Limba franceză și engleză, domeniul Științe ale educației, în sem. II și contribuie la formarea competențelor specifice profilului profesional specificate în planul de învățământ.

Lexicul textului francez
Anul I

 Cursul este destinat studenților din anul I de studiu de la specialitatea Limba franceză și engleză, domeniul Științe ale educației, în sem. I și contribuie la formarea competențelor specifice profilului profesional specificate în planul de învățământ.

Gramatica/Fonetica limbii franceze I
Anul I

Modul de specialitate obligatoriu pentru studenții de la programul Limba franceză și engleză /Limba engleză și franceză (Științe ale Educației)

Literatura franceză din secolul XIX (II)
Anul I

Literatura franceză și universală din secolul al XIX-lea (II)” este unul dintre modulele de bază ale ciclului filologic care, având ca scop principal formarea unui ansamblu de cunoștințe, aptitudini, atitudini și valori, privind literatura franceză și universală din sec. XIX (II), asigură pregătirea profesională a studenților în domeniul studiilor psihopedagogice și umanistice. Destinația modulului este de a le oferi o cunoaștere a etapelor, concepțiilor, problemelor și valorilor literaturii franceze și universale din această perioadă. Scopul modulului constă în formarea competențelor profesionale care le-ar permite studenților să dezvolte judecăți critice și de valoare asupra fenomenelor culturale, sociale și politice din trecut și din prezent.

Obiectivele principale ale acestor discipline sunt orientate spre lectura obligatorie a celor mai reprezentative texte ale literaturii franceze și universale din secolul al XIX-lea şi a literaturii critice recomandate, urmărindu-se formarea capacităţii de a comenta o operă literară sau anumite aspecte ale acesteia, accentul punându-se pe specificitatea textelor din realism, naturalism, estetism, parnasianism, simbolism, decadentism ș.a., pe familiarizarea studentului cu cele mai importante direcţii şi tendinţe, genuri şi specii literare, elemente de metrică şi strofică, precum și pe formarea competenţelor de a integra un fenomen literar sau o operă concretă în contextul istoric şi cultural prin conexiuni interdisciplinare (istorie, politică, filosofie, arte etc.), pe lărgirea şi completarea cunoştinţelor de teorie literară.

Literatura franceză din secolul XIX (I)
Anul I

Modulul Literatură franceză şi universală din secolul al XIX-lea (I), având ca scop principal formarea unui ansamblu de cunoștințe, aptitudini, atitudini și valori, privind literatura franceză și universală din sec. XIX (I), se va orienta atât spre evidenţierea caracterului evolutiv al procesului literar, cât şi spre reliefarea trăsăturilor discursului literar, caracteristic epocii. Modulul explorează următoarele concepte-cheie ale paradigmei literare romantice: „perioadă”, „curent”, „mişcare”, „şcoală”, „romantism”, „vis romantic”, „ironie romantică”, „boala secolului”, „pesimism”, „comuniune om-natură”, „exotism”, „trecut”, „angoasă” etc. Se concentrează pe studierea principalelor etape ale evoluţiei literaturii franceze și universale din prima jumătate a secolului al XIX-lea, acordând o atenţie considerabilă confluenţelor literaturii cu celelalte arte pentru a forma o imagine globală asupra culturii franceze și universale romantice.

Comunicarea scrisa în limba engleză
Anul I

Scrierea eseurilor descriptive, narative, argumentative si persuasive pentru studenții anului I, semestrul 2. 

Literatura universală până în secolul XVI (seminar franceză)
Anul I

„Literatura universală până în sec. al XVI-lea”este una dintre disciplinele de bază ale ciclului filologic care asigură pregătirea profesională a studenților anului I, Ciclul I, Licență, în domeniul studiilor umanistice. Destinația cursului este de a le oferi o cunoaștere a etapelor, concepțiilor, problemelor și valorilor literaturii universale și franceze din Evul Mediu și  Renaștere, realizată prin analiza istorico-literară, filologică şi hermeneutică a textelor studiate. Scopul disciplinei constă în formarea competențelor profesionale care le-ar permite studenților să formuleze judecăți critice și de valoare asupra fenomenelor culturale, sociale și politice din trecut și din prezent.

De asemenea, se urmărește formarea capacităţii de a comenta o operă literară sau anumite aspecte ale acesteia, accentul punându-se pe specificitatea textelor din aceste perioade, pe familiarizarea studentului cu cele mai importante direcţii şi tendinţe, genuri şi specii literare, elemente de metrică şi strofică, precum și pe formarea competenţelor de a integra un fenomen literar sau o operă concretă în contextul istoric şi cultural prin conexiuni interdisciplinare (istorie, politică, filosofie, arte etc.), pe lărgirea şi completarea cunoştinţelor de teorie literară.

Literatura universală din secolul XVII-XVIII (seminar franceză)
Anul I

Disciplina „Literatura universală din secolul XVII-XVIII” reprezentă un curs universitar destinat formării unei viziuni sistemice şi poliaspectuale asupra literaturii universale și franceze din secolul XVII-XVIII.

Cursul explorează concepte-cheie ale paradigmei literare clasiciste şi iluministe: „perioadă”, „curent”, „mişcare”, „şcoală”, „enciclopedie”, „filosofie”, „clasicism” şi „sentimentalism” etc. Cursul se concentrează pe studierea principalelor etape ale evoluţiei literare franceze din secolul XVII-XVIII, punând accentul pe o perspectivă multidisciplinară pentru a realiza o imagine globală asupra culturii universale și franceze clasiciste şi iluministe.

Disciplina „Literatura universală din secolul XVII-XVIII” are drept obiectiv principal formarea unor cunoştinţe temeinice de teorie şi istorie literară în vederea susţinerii examenului de evaluare sumativă finală şi a continuării studiilor la următoarea etapă semestrială. De asemenea, disciplina îşi propune să le formeze studenţilor competenţe culturale, analitice şi comunicaţionale trans-disciplinare şi transversale, centrate pe dezvoltarea multilaterală a personalităţii studentului şi pe eficientizarea capacităţilor lui performative în câmpul muncii.