Educație complementară și a adulților
Anul II

Disciplina Educaţia complementară și a adulților contribuie la formarea specialistului în domeniul educaţional, ceea ce implică, pe de o parte, cunoaşterea tipului uman solicitat de societatea contemporană - personalitate cu spirit de iniţiativă, capabilă de autodezvoltare, care posedă nu numai un sistem de cunoştinţe şi competenţe necesare pentru angajarea pe piaţa muncii, dar şi independenţă de opinie şi acţiune, fiind deschisă pentru dialog intercultural în contextul valorilor naţionale şi universale asumate, şi modalităţile de dezvoltare a ei – în contextul formal-nonformal-informal, pe de altă parte. 

Statistica. Frecvență redusă
Anul II

Statistica a pătruns în toate domeniile științelor naturii și ale științelor sociale, formând discipline de graniță precum statistica matematică, statistică economică, statistică socială, statistică psihologică. Dintre acestea statistica socială și psihologică se suprapune mult timp și în mare măsură peste statistica teoretică generală. În ansamblu statistica presupune un corp de metode științifice care au rolul de a învăța cum să organizăm observarea fenomenelor de masă și să obținem datele necesare, cum să prelucrăm aceste date și cum să formulăm ipoteze cu privire la relațiile evidențiate de aceste date. De asemenia, statistica oferă metode pentru testarea ipotezelor și pentru confruntarea realității cu predicțiile formulate pe baza ipotezelor.

Psihologie socială
Anul II

Psihologia socială este disciplina care permite cunoașterea și studierea relației dintre individ și societate. În cadrul cursului sunt învățate strategiile de influență și analiză a societăți din perspectiva individului și cum se crează realitatea individului și cea socială. De asemenea cum sunt gestionate procesele sociale de către individ pentru a se adapta sau schimba societatea și propria realitate.

Psihodiagnostic
Anul II

Cursul Psihodiagnostic vizează pregătirea teoretică şi metodologică a viitorilor specialişti în domeniul psihologiei şi ştiinţelor educaţiei. Avînd în vedere ansamblul pregătirii metodologice, el precizează specificul elaborării şi aplicării metodelor de cercetare şi evaluare în domeniile vizate, centrîndu-se pe metoda testelor cărora li se acordă cea mai mare parte a spaţiului rezervat.

Pedagogia Socială
Anul II

Pedagogia socială are drept scop informarea viitorilor specialişti cu privire la specificul integrării în diverse medii sociale şi formarea competenţei de a coordona influenţa educativă a diverşilor factori educaţionali. Educaţia, ca obiect de studiu al Pedagogiei sociale este abordată ca şi proces de pregătire a individului pentru aderarea și integrarea în grupul social.