Teoria Instruirii (O. Dicusară)
Anul I

Teoria instruirii este o subteorie a teoriei despre educaţie care defineşte conceptele de bază ale didacticii generale: procesul de învăţământ, finalitățile educaţionale, conţinutul învăţământului, metodologia şi tehnologia didactică, evaluarea învăţământului, proiectarea didactică la nivel normativ şi prescriptiv, bazat pe cunoştinţe ştiinţifice aplicate sau aplicabile.

Gramatica si lexicul limbii engleze
Anul I

Cursul Gramatica și lexicul limbii engleze are scopul de a pregăti studenții pentru nivelul B2 de cunoaștere a limbii  engleze conform cadrului european comun de referință pentru limbi (CEFR). Astfel, la finele acestui  curs, studenții trebuie să comunice cu un grad de spontaneitate și de fluență care fac posibilă participarea normală la o conversație cu un interlocutor vorbitor nativ al limbii respective. Această disciplina are ca scop dezvoltarea următoarelor competențe: comunicarea la nivel mediu-înalt în două limbi străine, cunoașterea literaturii și a culturii țărilor și popoarelor limba cărora se studiază, redactarea diferitor tipuri de texte/discursuri în două limbi străine, utilizarea limbajului specializat în funcție de publicul țintă.

Gramatica si lexicul limbii engleze (Istorie si l.engleza)
Anul I

Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lexicul si gramatica limbii engleze II cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinînd cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice. Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Planificarea activităților de învățare/predare în cadrul disciplinelor de limbă franceză şi engleză. Elaborarea și selectarea materialului didactic la disciplinele de limbă franceză şi engleză. Identificarea unităţilor lingvistice, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează şi a proceselor literare. Aplicarea teoriilor lingvistice şi literare studiate în procesul de predare a limbilor franceză şi engleză. Analizarea fenomenelor lingvistice şi literare din perspectivă diacronică, sincronică, socială. Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor franceză şi engleză.

În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile : progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.

Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.

Curriculumul este elaborat pentru nivelul A2. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului I de la ciclul licenţă de la specialitățile duble la care limba engleză este specialitatea a doua, domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (ŞE).

Psihologie socială
Anul I

Psihologia socială este disciplina care permite cunoaștera și studierea relației dintre individ și societate. Strategiile de influență și analiză cum se crează realitatea individuală și realitatea socială. De asemenea cum se gestionează procesele sociale de către individ pentru a se adapta sau schimba societatea și propriea realitate.