Disciplina Tehnologii Informaționale de Comunicare și Logistică vor fi orientate către dezvoltarea competențelor digitale esențiale pentru studenții din ciclul II de studii universitare, cu accent pe aplicabilitatea directă în domeniul profesional. Această disciplină își propune să formeze specialiști capabili să utilizeze tehnologiile informaționale și soluțiile logistice într-un mod integrat și eficient, având ca obiectiv dezvoltarea capacităților de utilizare avansată a TIC și a instrumentelor de logistică educațională.
Cursul pune la dispoziția studentului un șir de subiecte, soluții şi indicații pentru utilizarea avansată a TIC și Logisticii în educația adulților. Sunt menționate posibilitățile utilizării tehnologiilor informaționale în domeniul ulterioarei activități profesionale a formatorilor.
Disciplina Proiectarea şi evaluarea programelor de formare continuă constituie o aprofundare şi extindere a dimensiunii aplicative a cunoştinţelor achiziţionate la disciplinele fundamentale Teoria curriculumului, Teoria şi practica instruiriiadulţilor. Totodată, are conexiuni directe cu Metodologia de organizare a activităţilor de formare cu adulţii, contribuind la formarea profesională iniţială a viitorilor formatori. Misiunea programului de master la specialitatea Formare de formatori este de a forma, la cele mai înalte standarde de calitate, formatori profesionişti, pentru domeniile public şi privat, care să contribuie la îmbunătăţirea calităţii procesului de formare şi dezvoltare a resurselor umane în organizaţii. Disciplina Proiectarea şi evaluarea programelor de formare este unul dintre reperele de bază în realizarea misiunii programului de master.
Această disciplină abordează procesul de identificare a nevoilor de formare continuă a adulţilor, conceperea, dezvoltarea şi proiectarea curriculabazate pe nevoile de dezvoltare personală şi profesională a adulţilor. Elaborarea şi testarea programelor de formare, construirea şi deconstruirea procesului de dezvoltare a competenţelor cursanţilor, revizuirea, ajustarea şi racordarea programelor de formare la nevoile de dezvoltare a cursanţilor adulţi şi la particularităţile specifice individuale ale acestora sunt procese ce vor forma la viitorii formatori competenţele de planificare şi de evaluare a programelor de formare.
METODOLOGIA FORMĂRII ADULȚIILOR este o disciplină care contribuie la formarea competențelor specifice formatorului și anume Pregatirea și realizarea activităților de formare prin adaptarea strategiilor specific de formare.