Interesul sporit pentru aplicarea cercetărilor calitative în diverse științe socio-umane, precum și utilizarea acesteia pe scară largă în mediul organizațional, determină nevoia aprofundării cunoașterii în acest domeniu și a elucidării unor reguli de lucru. Cercetarea calitativă este orientată pe studiul unor cazuri concrete, în particularitatea lor locală și temporală, pornind de la analiza narațiunilor, a interacțiunilor și a activităților oamenilor în contextele vieții lor cotidiene, inclusiv în mediul organizațional, la locul de muncă. În acest fel, cercetările calitative asigură o abordare holistă, naturalistă și dinamică a fenomenelor și proceselor organizaționale. Cursul Cercetarea calitativă în organizații se dorește a fi unul eminamente aplicativ. Deși cercetătorii remarcă dificultatea de a delimita niște reguli foarte precise și clare în studiile calitative, vom evidenția - fără pretenția de a le generaliza sau de a le considera aplicabile în orice context - niște repere ce pot fi urmate în culegerea, analiza și interpretarea datelor calitative, cu particularizări specifice în cadrul investigațiilor din mediul organizațional. Tot în acest cadru, vom discuta și despre dificultățile, dilemele etice și deontologice cu care se pot confrunta psihologii organizaționali în realizarea cercetărilor calitative în diverse instituții și organizații.
Cercetarea calitativă în organizații
Semestrul II