Psihologia Clinică a Copilului
Semestrul II

    Cursul Psihologia clinică a copilului include tematici referitoare la diferite realități clinice în funcționarea psihologică a copilului. Disciplina se focusează atît pe aspecte discriptive ale entităților nosologice, cît și pe analiza etiologiei tulburărilor psihice, evidențiind cu precădere rolul relației părinte-copil și al funcționării mediului familial în primii ani de viață a copilului. De asemenea, disciplina abordează problematici întîlnite frecvent în practica de consiliere și psihoterapie a psihologului clinician: tulburări depresive, tulburări anxioase, tulburări de comportament, tulburări alimentare, tulburări sfincteriene etc.

Psihologie clinică Masterat anul I (Opțional)
Semestrul II

Psihologia clinică este specialitatea psihologică care oferă îngrijire continuă și cuprinzătoare de sănătate mintală și comportamentală pentru indivizi și familii; consultarea agențiilor și comunităților; instruire, educare și supraveghere; și practica bazată pe cercetare. Psihologii care furnizează servicii clinice sau de consiliere evaluează și tratează tulburările mentale, emoționale și comportamentale. Ei folosesc știința psihologiei pentru a trata probleme umane complexe și pentru a promova schimbarea. De asemenea, promovează reziliența și îi ajută pe oameni să-și descopere punctele forte.

Psihoterapii narative si pozitive
Semestrul II

Psihoterapia Narativă și Pozitiva este o modalitate de terapie care are la baza o abordare interdisciplinara și holistă pentru că vizează toate dimensiunile fiiitei umane (bio-psiho-socio-culturala și spirituala), și sferele entității individului (corp, minte, afecte, spirit).

Psihoterapia narativă și pozitiva este o metodă modernă care poate fi aplicată oricărei culturi, deoarece ia în considerare unicitatea individului dar și diferențele culturale. Acest aspect este foarte important deoarece psihoterapia pozitivă reusește acolo unde alte modalități de psihoterapie nu reusesc, de exemplu, să imbine mentalități globale, Estul și Vestul.

Multe dintre studii sunt focalizate pe poveștile copiilor, pentru a reanaliza dezvoltarea cognitiva și socială.Thomphson utilizează în 1994 narațiunile în studiul adolescenților, iar Kemper și Norman (1990), studiul privind imbâtrănirea, Farrell, Rosenberg și Rosenberg studiază paternitatea în 1993, Riessman, în 1990, divorțul, iar Murray, în 1992 studiază cariera sau dezvoltarea aptitudinilor vocaționale.

Cursul Psihoterapii narative și pozitive studiează aspectele teoretice ale acestori tipuri de intervenţie, originile constructiviste, scopurile, caracteristicile relaţiei consilier-pacient, tehnicile utilizate și finisarea demersului terapeutic. O importanţă deosebită se acordă descrierii tehnicilor specifice (externalizarea, dialogul deconstructiv, atitudinea “absent, dar implicit“, analiza analitico-diferențială a capacităților actuale ; modelul Balanței, 5 pasi ai tratamentului integral etc și altele).

Acest curs îşi propune să ofere o perspectivă generală asupra domeniilor Psihologiei Clinice şi Psihoterapiei.

Psihoterapii cognitiv-comportamentale
Semestrul II

Disciplina “Psihoterapii cognitiv-comportamentale” oferă fundamentele științifice care permit abordarea, înţelegerea şi practicarea corectă a intervenţiei terapeutice de orientare cognitiv-comportamentală. Orele teoretice oferă masteranzilor o perspectivă comprehensivă şi coerentă asupra domeniului terapiei cognitiv-comportamentală. Orele practice sunt dedicate însuşirii principalelor metode şi tehnici de intervenție din cadrul terapiilor cognitiv-comportamentale. Familiarizarea şi implementarea competentă în practică a instrumentelor terapiei cognitiv-comportamentale va asigura oferirea serviciilor psihologice de calitate, adresate persoanelor cu diferite probleme/tulburări psihologice şi comportamentale.   

Disciplina se adresează celor ce urmează specializarea în psihologia clinică, consiliere psihologică, consiliere în probleme de familie şi/sau psihoterapie.