Studierea acestei unități de curs are un rol deosebit de important în pregătirea viitorului specialist care îşi va desfăşura activitatea în contact direct cu problemele economice reale în domeniul serviciilor publice. Obiectivele disciplinei ar fi: însuşirea noţiunilor specifice managementului calităţii în sectorul public; înţelegerea succesiunii logice a principalelor etape în aplicarea managementului calităţii în sectorul public; explicarea fenomenului de îmbunătăţire continuă a calităţii serviciilor publice; a necesităţii certificării şi evaluării permanente a activităţilor.
Totalitatea organelor interne și externe care sunt implicate în promovarea politicii externe formează serviciul diplomatic și consular, iar totalitatea normelor juridice care guvernează statutul organelor diplomatice şi consulare sau totalitatea regulilor de drept internaţional, care se referă la organizarea, sarcinile, competenţa şi statutul organelor pentru relaţiile externe, constituie fundamentul serviciului diplomatic şi consular. Disciplina reprezintă un demers teoretico-practic centrat pe analiza structurilor şi mecanismelor de funcţionare a serviciului diplomatic şi consular și vine ca o continuitate a disciplinelor de la Ciclul I „Politici publice” și “Managementul serviciilor publice”. În cadrul cursului „Serviciului diplomatic şi consular” se vor analiza asemenea probleme ca: structura şi activitatea organelor centrale de specialitate, înfiinţarea şi încetarea misiunilor diplomatice şi consulare, funcţiile şi activitatea misiunilor diplomatice şi consulare. Imunităţile , privilegiile şi facilităţile diplomatice şi consulare, reguli care se aplică diplomaţiei ad-hoc şi diplomaţiei multilaterale ş.a
Administraţia publică, în sensul de activitate care constă în organizarea executării şi executarea în concret a legilor, legi în care sunt exprimate valori politice, prin natura sa, necesită supunerea faţă de multiple forme de control. Aşadar, pentru a asigura conformitatea activităţii autorităţilor administraţiei publice cu exigenţele legii, este nevoie de instituirea unui vast şi complex control asupra acestei activităţi. Prin disciplina “Controlul activității administrative” se urmăreşte ca masteranzii de la programul Politici şi Servicii Publice să înțeleagă conceptele prezentate în cadrul cursului, în intenţia lor de a deveni buni specialişti în domeniul gestionării politicilor şi serviciilor publice. Controlul administrativ constituie forma cea mai complexă a controlului asupra activităţii autorităţilor administraţiei publice. Esenţa controlului administrativ constă în confruntarea administraţiei publice aşa cum este, cum a fost sau cum va fi, cu ceea ce trebuie, ceea ce trebuia sau ceea ce va trebui să fie. Referindu-ne la necesitatea controlului activităţii autorităţilor administraţiei publice, nu trebuie să limităm rolul acestuia la constatarea unor eventuale erori sau abuzuri. Controlul este necesar mai ales pentru a îndruma, orienta şi eventual corecta acţiunea, în vederea realizării politicii statului. În acest sens obţinerea informaţiei teoretice şi asimilarea deprinderilor practice va permite masteranzilor ce audiază disciplina dată să obţină competenţe de identificare a obiectivelor controlului activității administrative, formulare a unor cerințe referitoare la organizarea acestui control, acordarea priorităţii şi selecţia formelor de control ce urmează a fi implementate, identificarea metodelor de control și analizei efectelor controlului activității administrative.
Cursul Jurisdicția muncii în sfera relațiilor publice, este conceput drept un curs pentru masterat, anul II, fundamental pentru domeniul de specialitate Politici și servicii publice. Cursul asigură fundamente privind jurisdicția muncii în sfera relațiilor publice, particularitățile raporturilor de muncă, modul în care derulează relațiile de muncă, procedura particulară în soluționarea litigiilor de muncă posibile în această sferă.
Scopul cursului este pregătirea avansată a cadrelor în domeniul specialității cu oferirea aplicării cunoștințelor practice privind particularitățile gestionării raporturilor de muncă. Obiectivele cursului sunt de a pregăti cadre profesionale în domeniul de specialitate, capabile să aplice normele drepturilor salariale și tehnicile moderne de jurisdicție în sfera serviciilor publice.