Tehnologii informaţionale de comunicaţii (Frecvență Redusă))
FRECVENȚĂ REDUSĂ

Cursul de lecţii Tehnologii informaţionale de comunicare este predestinat studenţilor ciclului I în scopul familiarizării acestora cu modalităţile de utilizare a tehnologiilor informaţionale de comunicare (TIC) în activităţi de autoinstruire/cercetare şi profesională şi dezvoltării unei culturi informatice. Această disciplină va determina formarea abilităţilor de identificare şi rezolvare a problemelor tehnice (scriere, redactare, formatare, calcul statistic) şi de selectare a informaţiei din domeniul ştiinţelor naturii, prin aplicarea noilor aplicaţii digitale şi tehnologii Internet. Un alt obiectiv, vizează formarea abilităţilor la studenţi de a efectua reprezentări clare şi corecte asupra noilor softuri de analiză, interpretare şi reprezentare grafică a informaţiilor interdisciplinare şi din domeniu, fapt ce contribuie la dezvoltarea competenţelor specifice ale programului de formare profesională. Conţinutul lecţiilor practice este axat pe exerciţii şi aplicaţii în spaţiul virtual. Studenţii sunt încurajaţi să lucreze independent şi în echipă. Conform acestui curriculum, ciclul de lecţii este axat pe aspecte teoretice şi practice importante ale disciplinei, clasificate în şase compartimente: Sisteme de Operare, Procesoare de Text, Platforme e-Learning, Prezentări Electronice, Servicii Internet, Soluţii soft pentru domeniul de activitate

Ecologie acvatica (Frecvență Redusă)
FRECVENȚĂ REDUSĂ

Cursul de lecţii Ecologia acvatică este predestinat studenţilor ciclului I în scopul familiarizării acestora cu modalităţile de utilizare a principiilor şi tehnologiilor ecologice în activităţi de autoinstruire/cercetare şi profesională şi dezvoltării unei culturi generale şi de specialitate. Această disciplină va determina formarea abilităţilor de identificare şi rezolvare a problemelor) şi de selectare a informaţiei din domeniul ştiinţelor naturii, prin aplicarea noilor aplicaţii. Un alt obiectiv, vizează formarea abilităţilor la studenţi de a efectua reprezentări clare şi corecte asupra noilor probleme ecologice, a informaţiilor interdisciplinare şi din domeniu, fapt ce contribuie la dezvoltarea competenţelor specifice ale programului de formare profesională. Conţinutul lecţiilor este axat pe analiza problemelor ecologice la nivel global şi regional.

Cursul de Ecologie acvatică face parte din structura modulului de discipline de specialitate aplicative. Cursul dezvoltă competenţe specifice, contribuind la formarea profesională a studenţilor bazându-se pe principiul selecţiei şi al ierarhizării culturale. Este gândit conform principiilor funcţionalităţii şi coerenţei, bazându-se pe competenţele interdisciplinare dobândite anterior la disciplinele de Zoologie, Botanică, Chimie, Fiziologia plantelor şi Fiziologia animalelor din pachetul de specialitate. Cursul urmăreşte, concomitent cu prezentarea şi introducerea unor domenii şi informaţii noi, o integrare pe orizontală şi pe verticală a acestora. 

Zoologia vertebratelor (Frecvență Redusă)
FRECVENȚĂ REDUSĂ

Programa se adresează cadrelor didactice care predau discipline biologice. Conţinutul programei este structurat astfel încât să răspundă progreselor actuale în proiectarea şi realizarea activităţii didactice, în concordanţă cu abordarea curriculară şi cu legislaţia în vigoare. Programa vizează: interpretarea de către profesor a problematicii actuale a disciplinei; dezvoltarea capacităţilor necesare pentru proiectarea, organizarea, desfăşurarea şi evaluarea activităţii didactice; demonstrarea abilităţilor de comunicare, empatice şi de cooperare necesare exercitării actului educaţional; creşterea disponibilităţii pentru angajarea în activităţi de formare continuă şi dezvoltare profesională. În consecinţă, pe lângă conţinuturile ştiinţifice şi cele ale didacticii disciplinei, programa defineşte un număr de competenţe specifice pe care profesorul de biologie trebuie să le dezvolte şi pe care examenele de definitivare şi grade didactice le evaluează.