Curs Manziuc Victor
MPP 2023-2024 (Cadre Didactice)

Cursul de Etică Profesională are ca scop principal familiarizarea studenților cu principiile și normele etice esențiale pentru diverse profesii. Studenții vor învăța să identifice și să analizeze dilemele etice întâlnite în mediul profesional. Cursul dezvoltă gândirea critică prin analizarea și rezolvarea situațiilor complexe. Se pune accent pe aplicarea practică a teoriilor etice prin studii de caz reale. Studenții vor cunoaște și aplica coduri de etică specifice domeniilor lor de activitate. Cursul promovează comportamentul etic și responsabilitatea în profesie. Prin acest curs, se subliniază importanța integrității și impactul deciziilor etice asupra societății. În final, cursul echipează studenții cu abilitățile necesare pentru a lua decizii etice informate în cariera lor.

Îngrijiri socio-medicale la domiciliu
MPP 2023-2024 (Cadre Didactice)

Acest curs este creat cu scopul de a îmbunătăți serviciile de îngrijire la domiciliu, pentru a crește autonomia și pentru a îmbunătăți calitatea vieții beneficiarilor, astfel încît aceștia să ducă un mod de viață independent, pentru o perioadă cît mai îndelungată.

Curs Tatiana Tomac
MPP 2023-2024 (Cadre Didactice)

Cursul prevede studierea rolului și modalităților de comunicare în procesul de prestare a serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice. În cadrul cursului se pune accentul pe consolidarea competențelor în oferirea suportului moral și psihologic persoanei îngrijite și familiei acesteia. În același timp, sunt abordate cele mai frecvente dificultăți și provocări de comunicare care pot apărea, cum ar fi formularea mesajului, înțelegerea mesajului, claritatea pronunției, articulația problematică etc. 

 

Educatie inclusiva
MPP 2023-2024 (Cadre Didactice)

Incluziunea este un proces care poate creşte practic la nesfârşit nivelul învăţării şi al participării pentru toţi elevii. De fapt incluziunea are loc concomitent cu creşterea gradului de participare. O şcoală incluzivă este o şcoală în mişcare.

  • Educaţia incluzivă presupune:
  • Valorizarea egală a tuturor elevilor şi a personalului
  • Creşterea participării tuturor elevilor la educaţie şi, totodată, reducerea numărului celor excluşi din cultura, curricula şi valorile comunităţii promovate prin şcoala de masă
  • Restructurarea culturii, a politicilor şi a practicilor din şcoli, astfel încât ele să răspundă diversităţii elevilor din localitate
  • Reducerea barierelor în învăţare şi participare pentru toţi elevii, nu doar pentru cei cu dizabilităţi sau cei etichetaţi ca având „nevoi educaţionale speciale”
  • Însușirea învăţămintelor rezultate din încercările de depăşire a barierelor de accesare a şcolii şi de participare din partea unor elevi
  • Înţelegerea diferenţelor dintre elevi ca resursă pentru procesul de învăţare, nu ca o problemă ce trebuie depăşită
  • Recunoaşterea dreptului elevilor la educaţie în propria lor localitate
  • Evoluţia gradului de incluziune în şcoli, atât în privinţa personalului, cât şi în privinţa elevilor
  • Creşterea rolului şcolilor în construirea comunităţilor şi a valorilor lor, precum şi în creşterea performanţelor
  • Cultivarea unor relaţii de susţinere reciprocă între şcoli şi comunităţi
  • Recunoaşterea faptului că incluziunea în educaţie este un aspect al incluziunii în societate