Planul de campanie electorală
(ghid metodologic)
- 1. INVESTIGAȚIA
1.1.Tipul alegerilor
1.2.Condițile necesare pentru a câștiga alegerile
1.3. Prin ce se caracterizează sectorul/localitatea în care candidați?
-situația economică (proiecte economice importanțe, agenți economici din regiune)
-ecologică
-demografică
-infrastructura (transport, canalizare, gazificare etc.)
-alte informații importante, particularități ale localității
1.4. Analiza mediului politic
- (parteneri politici, popularitatea partidelor politice în localitate, lideri de opinie sau ONG, oameni de afaceri – relația ta cu ei)
-susele de informare a populației
-structura demografică a electoratului (vârstă, ocupațiile, origini etnice, niveluri ale educației, cine și unde locuiește (dacă există regiuni, mahalele bine structurate ale localității)
1.5. Candidatul nostru (trebuie să răspundeți la întrebarea de ce candidați la aceste alegeri?+ succintă descriere a profilului (vârsta, experiența, studiile (crearea legendei) + trebuie să fie corelată cu (fișa de lucru 6 vă ajută să formulați )
II Stabilirea SCOPULUI
Câte voturi sunt necesare pantru a câștiga, în câte
familii locuiesc acești alegători? (Alineatul: Confruntarea astectelor p. 16)
III TARGHETINGUL ALEGĂTORILOR
Utilizația așa-model de segmentare...Ghidațivă de BoxaA, B, C p25-26 ca să puteți mai ușor structura alegătorii
Grupurile și straturile sociale |
Inițiatorii |
Adepții |
Aliații |
Cvasi- adepții |
Observatorii |
Centru |
Conservatorii |
Reacționarii |
Rudele |
X |
X |
X |
|||||
Vecinii de pe stradă |
X |
X |
X |
X |
||||
Tinerii între vârsta .... Etc., etc. |
X |
X |
X |
IV ELABORAREA MESAJULUI CAMPANIEI
Elaborați fișa de lucru 7. Boxul cu mesaj (p. 33), (fișa de lucru 6 vă ajută să formulați )
Mesajul Dstră alegătorilor care se încadrează într-un minut!
Ce spunem despre noi
______________________________
|
Ce spunem despre oponenți |
Ce spun oponenții depre sine
|
Ce spun oponenții sine |
V ELABORAREA PLANULUI DE CONTACTARE A ALEGĂTORILOR
Fișa de lucru nr. 9 Identificarea metodei de contact a alegătorilor
VI REALIZAREA CAMPANIEI
6.1. Descrieți structura campaniei (staful campaniei)
6.2. Graficul de lucru și întâlniri (fișa de lucru 12, p.63) pentru 4-5 săptămâni de campanie electorală, indicați acțiuni cheie per săptămână (S1, S2, S3, S4...), nu pe zi.
6.3. Bugetul campaniei și colectare de fonduri (descrieți succint care sunt acțiunile sau materialele promoționale care necesită buget)
- 26 octombrie 2020, 18:39