1 Logare
1.1 Cum mă înregistrez în mediul Moodle?
- Acesați butonul autentificare din partea dreaptă sus de la pagina principala moodle.usm.md
- În partea de jos a paginii se gaseste butonul crează cont.
- Completați toate cîmpurile obligatorii care sunt marcate cu .
- Parcurgeți întrebarea de securitate.
- Crează noul meu cont
- Confirmați intregistrarea la adresa de e-mail indicată.
*Notă indicați adresă de email activă pentru a confirma înregistrarea.
2 Acces și navigare
2.1 Cum să operez în mediul Moodle?
Moodle are o Bară de navigare în antetul paginii care afișează locația paginii curente în cadrul structurii site-ului și Blocuri de Navigare (pe care le puteți plasa pe o parte laterală a paginii), de unde puteți accesa orice compartiment al site-ului Moodle de care aveți nevoie. Conținutul blocului de navigare depinde de setări, context și drepturile utilizatorului.
Moodle are ferestre contextuale de ajutor indicate prin pictograme anumite. Faceți clic pe această pictogramă pentru a primi mai multă informație despre fiecare element al platformei.
2.2 Cum să mă autentific pe Moodle
Introduceți adresa Internet (URL-ul) site-ului Moodle (https://moodle.usm.md/login/index.php), în bara de adrese a navigatorului. Autentificați-vă folosind numele de utilizator (Username) și parolă (Password).
2.3 De ce nu mă pot autentifica?
Din diverse motive, cel mai probabil e că ați uitat parola sau introduceți una greșită. În cazul în care nu vă puteți autentifica pe site-ul Moodle, verificați dacă:
- Numele de utilizator sau parola conțin caractere majuscule. În acest caz, ele trebuie introduse exact.
- Ați activat funcţionalitatea ”Cookies” în navigatorul Dvs.
2.4 Cum să modific parola mea în Moodle?
a) Autentificați-vă în Moodle.
b) Faceți click pe Numele Prenumele din colțul din dreapta sus a paginii.
c) Alegeți Preferințe și apăsați butonul Schimbă Parola.
d) Completați formularul din pagina Schimbă Parola și faceți click pe butonul Salvează modificări.
Apăsați Continuă pentru a continua navigarea în Moodle.
2.5 Cum să mă înscriu la un curs pe Moodle?
a) Autentificați-vă în Moodle.
b) Faceți click pe butonul Cursuri > Cursuri USM din bara de sus de navigare.
c) Faceți click pe cursul care vă interesează
Dacă este solicitată o cheie de înscriere, înseamnă că acest curs este disponibil pentru un anumit grup de studenți, iar cheia de înscriere urmează să o primiți de la profesor.
Notă: De asemenea, puteți căuta un curs specific, utilizând bara ”Căutare cursuri”.
2.6 Cum să accesez profilul meu în Moodle și să modific setările existente?
Atât profesorii, cât și studenții în Moodle, au un profil care poate fi editat, utilizatorii platformei fiind capabili să încarce o poză de profil și să adauge date suplimentare despre ei înșiși. Profilul Dvs. include un număr de setări care influențează funcționalitatea și aspectul vizual al platformei.
a) Accesați profilul Dvs., făcând click pe numele Dvs. din colțul din dreapta sus a paginii Moodle.
b) Alegeți opțiunea ”Profil” și modificați parametrii care vă interesează.
c) Alegeți opțiunea”Preferințe” pentru a modifica parola.
2.7 Cât timp voi mai avea acces la cursurile Moodle, după absolvirea universității?
Majoritatea cursurilor Moodle sunt disponibile pentru toată perioada de învățămîmt universitar.
2.8 Cum să navighez de la un curs la altul?
- Prin intermediul secțiunii Cursurile mele din partea stîngă a paginii
- Accesați pagina de start și alegeți cursul din lista inițială.
2.9 Cum să accesez pagina de start?
Utilizați bara de navigare din partea stânga sus a paginii sau butonul Pagina principală.
2.10 Cum pot găsi un curs anumit în Moodle?
În cazul în care nu ați fost înscris la un curs anumit, îl puteți găsi după denumire și descriere prin intermediul barei Căutare cursuri din partea dreapta sus a paginii.
3 Conținutul cursului
3.1 Unde au dispărut unele teme?
Temele pot fi ascunse. Probabil profesorul sau Dvs. ați activiat opțiunea de ascundere a temei respective. Pentru a afișa tema, trebuie activat butonul show/hide din dreptul acelei teme. Uneori apare un meniu derulant prin intermediul căruia temele pot fi afișate în format extins sau restrâns.
3.2 Cum să trimit o sarcină spre evaluare în Moodle?
Sarcinile în Moodle sunt afișate pe pagina de start a cursului. Unele facultăți includ sarcinile în cursul cu tematica corespunzătoare, altele creează un curs Moodle special, care conține toate sarcinile pentru facultatea respectivă.
Pagina cu sarcini conține data limită de prezentare a lucrării/testului/exercițiilor, precum și altă informație importantă. Pașii necesari pentru a trimite o sarcină spre evaluare depind de setările stabilite de profesorul Dvs.
- Pentru a încărca fișiere, faceți click pe butonul ”Încarcă acest fișier”, apoi încărcați fișierul dorit. Salvați modificările.
- Pentru a încărca texte, selectați ”Adăugare text”.
În dependență de setările stabilite de profesor, veți putea să citiți, editați și/sau să re-trimiteți sarcina Dvs. spre re-evaluare. Odată ce lucrarea va fi evaluată, veți primi o notificare pe email și veți avea posibilitatea să vizualizați nota și feedback-ul lăsat de profesor.
4 Poșta electronica și forumurile
4.1 Cum ar trebui să mă comport pe un forum?
Forumurile sunt utile pentru schimbul de informații, dezbateri, discutarea temelor, comunicarea între colegi și pentru formularea întrebărilor referitoare la curs. Ca și în orice altă formă de comunicare, orală sau în scris, în cadrul forumului este important să dați dovadă de respect față de cei cu care conversați. Țineți minte că e mult mai dificil ”să-ți iei cuvintele înapoi” în comunicarea scrisă. Cu toate că postările pe forumul Moodle nu vor fi disponibile în afara site-ului, străduiți-vă să comentați la subiect și să evitați remarcile personale.
4.2 De ce nu primesc email-uri de pe site-ul Moodle, în timp ce toți colegii mei primesc?
Cel mai probabil ați indicat o adresă de email greșită în setările profilului Dvs. O altă cauză ar fi faptul că nu sunteți înregistrat pe forumul site-ului Moodle, forumul fiind un generator de email-uri. De asemenea, administratorul site-ului poate impune restricții de comunicare cu anumite servere de poștă electronică (de exemplu @mail.ru)
4.3 Cum să stopez trimiterea email-urilor de pe site-ul Moodle pe poșta mea electronică?
Email-urile joacă un rol important în cadrul platformei Moodle. Ele au rolul de a vă ține la curent cu tot ce se întâmplă pe site. Dacă doriți să reduceți numărul de email-uri trimise de pe site-ul Moodle:
- Modificați setările disponibile pe serverul Dvs. de poștă electronică.
- Anulați înscrierile la forumurile pe care le considerați irelevante sau mai puțin importante.
5 Activități de învățare și note
5.1.De ce nu există nici o posibilitate de a îndeplini o activitate și a expedia fișiere?
- Participarea la această activitate a fost deja închisă.
- Participarea la această activitate încă nu a fost deschisă.
- Ați participat deja la această activitate, iar să o repetați nu este posibil.
5.2 Cum să vizualizez feedback-ul la cea mai recentă lucrare?
Există mai multe modalități de a vizualiza feedback-ul profesorului:
- De obicei feedback-ul este în același loc unde ați încărcat lucrarea Dvs.
- Accesați blocul cu activități recente (în cazul în care profesorul l-a inclus în cursul său).
- Accesați pagina Note/Grades și faceți click pe link-ul la lucrarea respectivă.
- În dependență de parametrii pe care îi setează profesorul, atunci când lucrarea este notificată, puteți primi un email conținând și un link la feedback-ul corespunzător.
5.3 Cum pot vedea notele cu care am fost apreciat?
Dacă profesorul a deschis accesul la vizualizarea notelor în setările cursului, puteți accesa link-ul Note pentru a afla notele la cursul curent. De asemenea puteți primi un email atunci când lucrarea este notificată sau comentată de către profesorul Dvs.
5.4 De ce am o medie atât de scăzută la curs?
Nu intrați în panică! Moodle ia în considerare atât activitatea notificată, cât și cea ne-analizată și pentru care încă nu ați fost evaluat. Cu alte cuvinte, începeți de la zero și, pe parcursul progresării la curs și a îndeplinirii sarcinilor pentru care sunt prevăzute note, rezultatul numeric exprimat în procente va crește în mod constant.
6 Testele
6.1 Ce buton trebuie să activez după ce completez testul?
Depinde de ceea ce doriți să faceți. Uneori sunt posibilități de a revedea răspunsurile și atunci accesați opțiunile respective. Alteori doar trebuie să activați opțiunea de expediere a răspunsurilor.
6.2 De ce am luat nota 0 după ce am completat testul?
S-ar putea să fi depășit limita de timp. Acest lucru nu ar trebui să se întâmple, deoarece programul, în mod normal, încarcă testul pe server în mod automat, îndată ce timpul alocat completării testului expiră. După aceasta, serverul Moodle procesează rezultatul testului cu promptitudine. Cu toate acestea, în cazul în care serverul este supraîncărcat și funcționează lent, răspunsurile Dvs. pot fi prelucrate prea târziu, și astfel nu veți primi note pentru aceste întrebări.
6.3 În timp ce completam un test în Moodle, conexiunea cu site-ul a fost întreruptă. Ce s-a întâmplat?
Unii furnizori de servicii Internet deconectează utilizatorii, în cazul în care nu detectează nici o activitate pentru o anumită perioadă de timp. Din păcate, aceasta se poate întâmpla și în timp ce susțineți un test în Moodle, deoarece timpul petrecut fără nici o interacțiune cu site-ul Moodle este considerat inactiv de către distribuitorul de servicii Internet. O soluție ar fi de a salva periodic testul (butonul ”Salvează”), fără a-l încărca spre evaluare. Dacă totuși sunteți deconectat, puteți să reintrați pe site-ul Moodle și să reluați completarea testului, cu condiția că vă încadrați în timpul stabilit pentru rezolvarea testului.
6.4 Există restricții cu privire la denumirea fișierelor pe care le încarc sau le atașez pe Moodle?
La moment nu exista nici o restricție cu privire la denumirea fișierelor.
6.5 Pot să am un anumit control asupra feedback-ului pe care îl primesc în timpul completării unui test?
Nu, deoarece profesorul este cel care decide, la etapa creării testului, când și în ce mod să ofere feedback la lucrarea Dvs.
7 Informație adițională
7.1 Cine se ocupă de asistența tehnică a site-ului?
Administratorul site-ului universității se ocupă de asistența tehnică a platformei.
7.2 Am identificat o eroare în sistem. Ce trebuie să fac?
Accesați MoodleTracker (https://docs.moodle.org/dev/Tracker_introduction) și,în cazul în care eroarea nu afost raportată, creați o temă referitoare la problema identificată.
7.3 Am o idee de îmbunătățire a platformei. Ce trebuie să fac?
Accesați MoodleTracker (http://tracker.moodle.org/secure/Dashboard.jspa) și, în cazul în care nimeni nu a formulat o idee similară cu cea Dvs, creați o temă pentru a o prezenta.
7.4 Cum pot face schimb de idei și experiență cu alți studenți care utilizează Moodle?
Participând la diverse seminare, forumuri și rețele sociale dedicate platformei Moodle.