Inovarea tehnologică în instituția infodocumentară
Semestrul III

Cursul „Inovarea tehnologică în instituția infodocumentară” este destinat studenților de la programul de master „Managementul instituției infodocumentare” și este axat pe familiarizarea studenților cu aspectele teoretico-practice de inovare și dezvoltare tehnologică în biblioteci.

Conţinutul disciplinei oferă masteranzilor posibilitatea înţelegerii strategiilor de inovare instituţională; cunoaşterii noţiunilor şi elementelor fundamentale despre inovare, creativitate; elementelor de inovare tehnologică, de automatizare, cibernetizare şi robotizare a  proceselor tehnologice;  perceperea produselor inovaţionale; obţinerea abilităţilor necesare susţinerii managementului inovaţional  în structurile infodocumentare.

Gestiunea financiară și a resurselor umane în instituția infodocumentară
Semestrul III

Resursele financiare, precum și cele umane sunt considerate şi abordate drept una dintre cele mai importante investiţii care asigură calitatea, eficienţa, competitivitatea structurilor infodocumentare.

Preocuparea conducerii bibliotecii privind resursele financiare și umane este un ansamblu de reguli şi principii pe baza cărora se adoptă decizii şi care constituie politica, algoritmul  bibliotecii în aceste domenii.

Cursul „Gestiunea financiară și a resurselor umane în instituția infodocumentară” este destinat studenților programului de master „Managementul instituției infodocumentare”. Cursul arată, prin abordări teoretice şi practice, cum se realizează etapele de asigurare a instituţiei cu personal calitativ, cum trebuie să fie tratate, echitabil, acţiunile de gestiune a resurselor financiare și resurselor umane într-un cadru legal.

CULTURA ŞI PRACTICA CALITĂŢII SERVICIILOR ÎN INSTITUȚIA INFODOCUMENTARĂ
Semestrul III

Schimbările continue în societate influenţează transformarea biblioteci într-o instituţie creatoare de produse şi prestatoare de servicii informaţionale moderne pentru comunitate. Există câţiva parametri care contribuie la succesul biblioteci pe piaţa informaţională: satisfacerea necesităţilor şi cerinţelor informaţionale ale utilizatorilor; alegerea corecta a priorităţilor de activitate; capacitatea personalului bibliotecii de a găsi rapid şi calitativ informaţiile necesare; accesibilitatea produselor / serviciilor biblioteci pentru utilizatori; etc.

Cursul Cultura şi practica calităţii serviciilor bibliotecii urmăreşte familiarizarea masteranzilor cu cele mai noi rezultate ale cercetării şi practicii internaţionale şi naţionale în domeniul managementului calităţii în instituţiile infodocumentare.