„Cultura organizațională a instituției media” este o disciplină ce reprezintă o parte a managementului în instituțiile media, căruia în prezent, la nivel mondial, i se acordă o atenţie deosebită. Scopul disciplinei constă în prezentarea, din punct de vedere teoretic, a conceptelor ce stau la baza culturii organizaționale și comunicării corporative, din punct de vedere practic, a tehnicilor manageriale și funcțiilor culturii organizaționale prin prisma activității instituțiilor media naționale și internaționale și din punct de vedere aplicativ prin elaborarea unui start-up a unei instituții media.
„Studii de piaţă pentru media promoting” este o disciplină fundamentală, destinația căreia este de a instrui masteranzii despre aspectele generale privind studierea pieții mediatice pentru lansarea unui produs media și de a le crea abilități de planificare, implementare și evaluare a metodelor și tehnicilor de studiere a pieții și cercetare a comportamentului consumatorului în selectarea anumitor produse media. Disciplina oferă viitorilor manageri de instituții media cunoștințe ample despre procesul de lansare a unui produs media, clasificarea informațiilor din cercetările de marketing, previzionarea și analiza datelor obținute prin intermediul studierii pieții. Totodată, se pune accent pe aspectul practic al formării de competențe în transformarea ideilor în acțiune, și anume, prin realizarea unui studiu integral, cu respectarea tuturor componentelor de măsurare și scalare a dimensiunilor pieții, grupului-țintă, gradului de satisfacție a consumatorului, rezultatele căruia vor determina caracteristicile procesului de lansare a unui anumit produs mediatic.
Scopul disciplinei este familiarizarea și formarea unei viziuni ample despre rolul studiilor pieței mediatice în procesul de lansare a unui produs media și importanța metodologiei de măsurare și scalare a cercetărilor de marketing în evitarea erorilor posibile care ar duce la eșuarea procesului de lansare a unui produs media. Disciplina are ca obiectiv general instruirea viitorilor manageri de instituții media în vederea formării competenţelor și abilităților de implementare a metodelor și tehnicilor de studiere a pieții mediatice pentru valorificarea potenţialului de creaţie și lansare a noilor produse mediatice.
În cadrul disciplinei „Studii de piaţă pentru media promoting” este examinată fundamentarea teoretică a esenței și contribuției studiilor de piață, factorilor de influență asupra comportamentului consumatorilor în selectarea produselor media, cercetării modelelor de comportament al consumatorului, specificului strategiei de lansare și poziționare a produsului media. Concomitent cu familiarizarea teoretică, masteranzii vor obține abilități de proiectare a unei cercetări de piață, prin utilizarea tuturor componentelor de măsurare și scalare a rezultatelor, vor analiza și clasifica datele obținute, vor realiza și prezenta o previziune de marketing. Cursul valorifică și diversifică studiile anterior obținute de către masteranzi, prin intermediul aprofundării cunoștințelor despre managementul marketingului, completându-le cu elemente noi despre cercetarea cererii pieții, constatarea segmentelor de piață și a grupurilor țintă, stabilirea nivelurilor și criteriilor de segmentare a pieții, identificarea concurenților, ș.a. Atuurile fundamentale ale cursului reprezintă orientarea managerială, abordarea analitică, perspectiva pluridisciplinară, aplicațiile strategice asupra întregului spectru de activități ale marketingului și, nu în ultimul rând, acoperirea tematică exhaustivă și echilibrată.
„Marketingul mass-media” este o disciplină, destinaţia căreia este de a familiariza masteranzii cu aspectele general-teoretice ale marketingului și de a le crea abilități de planificare, implementare și evaluare a strategiilor și metodelor de marketing și vânzări de produse mediatice. Ea oferă cunoştinţe despre mediul, trăsăturile specifice, metodele de bază, strategiile și tacticile de marketing și deprinderi de scriere, analiză, implementare și evaluare a unui plan de marketing.
Scopul disciplineieste formarea unei viziuni de ansamblu asupra importanței politicilor de marketing a instituției media pentru buna desfășurare a activității sale, pentru dezvoltarea și consolidarea sa în piața mediatică. Un accent deosebit este acordat conștientizării rolului cercetărilor de marketing și studiului comportamentului consumatorului asupra fundamentării deciziilor de marketing, integrarea lor în sistemul de marketing și, nu în ultimul rând, în modelarea pieții mediatice în conformitatea cu rezultatele acestor studii.
Cursul valorifică procesele mediatice prin simbioza cu principiile marketingului holist, ce concepe, proiectează și implementează programele, procesele și activitățile de marketing, luând în considerare amploarea și interdependența existente în mediul de marketing. Atuurile fundamentale ale cursului reprezintă orientarea managerială, abordarea analitică, perspectiva pluridisciplinară, aplicații strategice asupra întregului spectru de activități ale marketingului și, nu în ultimul rând, acoperire tematică exhaustivă și echilibrată.