Semiotica textului englez I/II
Anul III

Cursul Semiotica textului englez I are scopul de a pregăti studenții pentru nivelul B2 de cunoaștere a limbii  engleze conform cadrului european comun de referință pentru limbi (CEFR). Astfel, la finele acestui  curs, studenții trebuie să comunice cu un grad de spontaneitate și de fluență care fac posibilă participarea normală la o conversație cu un interlocutor vorbitor nativ al limbii respective, pot prezenta descrieri clare și detaliate pe un număr larg de subiecte din domeniul sau de interes și să dezvolte un punct de vedere cu privire la un subiect de actualitate. Cei care cunosc o limba engleză la nivelul B2 pot să citească rapoarte și articole pe teme contemporane concrete sau abstracte, precum și literatura scrisă în limbajul contemporan; respectiv cei care  ajung să cunoască limba engleză la nivelul B2 sunt  capabili să scrie texte, eseuri, rapoarte în care transmit  informații sau argumentează un anumit punct de vedere. Această disciplina are ca scop dezvoltarea următoarelor competențe: comunicarea la nivel mediu-înalt în două limbi străine, cunoașterea literaturii și a culturii țărilor și popoarelor limba cărora se studiază, redactarea diferitor tipuri de texte/discursuri în două limbi străine, utilizarea limbajului specializat în funcție de publicul țintă.

Cursul dat se axează pe principiile: progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului.

Cursul este destinat studenţilor din anul III de studii, de la ciclul licenţă, specialitatea limba franceza şi engleză, domeniul Stiințe ale Educației, Facultatea Litere şi limba de predare a disciplinei este limba engleză.

Semiotica textului literar englez II
Anul III

Disciplina Semiotica textului literar englez II este orientata spre pătrunderea mai adîncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cît şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice). Disciplina are ca scop formarea competențelor profesionale specificate în Planul de învățământ în formula: Gestionarea procesului educaţional şi a comunicării didactice eficiente; Decodarea unităţilor lingvistice, a proceselor literare, a fenomenelor socio-culturale, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează;  Aplicarea teoriilor lingvistice studiate în procesul de predare a limbilor A şi B; Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor A şi B din perspectivă diacronică, sincronică, socială.

SEMIOTICA TEXTULUI FRANCEZ
Anul III

Cursul este destinat studenților anului III, semestrul V, înscriși la specialitatea Limba franceză şi englezăDomeniul de formare profesională - 141 Educație și formarea profesorilor.

Postmodernismul
Anul III

Disciplina „Postmodernismul” reprezintă un curs universitar destinat ciclului I, licență, al studiilor universitare în scopul formării unei viziuni sistemice și poliaspectuale asupra proceselor culturale și literare din Europa secolului al XX-lea.

Cursul explorează conceptele-cheie ale paradigmei literare din a doua jumătate a secolului al XX-lea: „postmodernism”, „poststructuralism”, „postistorie”, „textualism”, „feminism”, „postcolonialism”, „postcomunism”, „literatură de masă”, „hipertextualitate”, „reumanizare”,  etc. Cursul se concentrează pe studierea principalelor etape ale evoluției literaturii europene din a doua jumătate a secolului al XX-lea, acordând o atenție considerabilă confluențelor literaturii cu celelalte arte pentru a forma o imagine globală asupra culturii europene din secolul trecut. 

Disciplina „Postmodernismul” are drept obiectiv principal formarea unor cunoștințe temeinice de teorie și istorie literară în vederea susținerii examenului de evaluare finală și a continuării studiilor la următoarea etapă semestrială. De asemenea, disciplina își propune să le formeze studenților competențe culturale, analitice și comunicaționale trans-disciplinare și transversale, centrate pe dezvoltarea multilaterală a personalității studentului și pe eficientizarea capacităților lui performative în câmpul muncii.  

Literatura universală din secolul XX (I)
Anul III

Disciplina „Literatura universală din secolul XX (I)” reprezintă un curs universitar destinat formării unei viziuni sistemice și poliaspectuale asupra literaturii europene din prima jumătate a secolului al XX-lea.

Cursul explorează conceptele-cheie ale paradigmei literare din secolul al XX-lea:  „perioadă”, „curent”, „mișcare”, „școală”, „decadență”, „modernism”, „avangardă”, „criză”, „experimentalism”, „artă pentru artă”, „dezumanizare” etc. Cursul se concentrează pe studierea principalelor etape ale evoluției literaturii europene din secolul al XX-lea, acordând o atenție considerabilă confluențelor literaturii cu celelalte arte pentru a forma o imagine globală asupra culturii europene din secolul trecut. 

Disciplina „Literatura universală din secolul XX (I)” are drept obiectiv principal formarea unor cunoștințe temeinice de teorie și istorie literară în vederea aprofundării sferei cognitive a viitorilor profesori de limbi și literaturi străine. De asemenea, disciplina își propune să le formeze studenților competențe culturale, analitice și comunicaționale trans-disciplinare și transversale, centrate pe dezvoltarea multilaterală a personalității studentului și pe eficientizarea capacităților lui performative în câmpul muncii.  

Tendințe ale romanului francez contemporan
Anul III

Tendințe ale romanului francez contemporan reprezintă una din disciplinele opţionale, predate la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine și este destinată formării unui ansamblu de cunoștințe, aptitudini, atitudini și valori privind romanul francez din sec. XX. Destinaţia disciplinei este de a oferi studenţilor o cunoaştere a etapelor, concepţiilor, problemelor şi valorilor literare franceze în raport cu cele general-umane. Scopul disciplinei constă în formarea competenţelor profesionale care le-ar permite viitorilor licenţiaţi să formuleze judecăţi critice asupra fenomenelor culturale, sociale sau politice.

DisciplinaTendințe ale romanului francez contemporanse înscrie în cadrul pachetului curricular la Domeniul de formare profesională – 141 Educație și formarea profesorilor, specialitatea 141.09 Limba și literatura franceză și limba B și reprezentă un curs universitar destinat formării unei viziuni sistemice şi poliaspectuale asupra literaturii franceze din secolul al XX-lea. Cursul se concentrează pe studierea principalelor etape ale evoluţiei literaturii franceze din secolul al XX-lea, acordând o imagine globală asupra culturii franceze din secolul trecut.

etica pedagogica (limba franceza)
Anul III

Cursul este destinat studentilor anului III Facultatea de Litere.  Cursul îşî propune şă inițieze şi să familiarizeze studentul cu principiile şi normele de bază ale codului de etică atât la nivel profesional general, cât şi particular, de ordin pedagogic. Întru menținerea pregătirii permanente şi efective a specialistului de limbă străină, prezenta disciplină va fi predată în limba de pregătire profesională - franceza.

În concepția actuală, Etica pedagogică poate fi definită ca știință normativă care studiază obligațiunile şi drepturile profesionale ale profesiei de pedagog. La nivel profesional, disciplina are ca scop esențial formarea unei conștiințe de responsabilitate a viitorului specialist în pedagogie şi didactică, competitiv pe piața de muncă națională şi internațională.

METODOLOGIA CERCETĂRII ȘI DIDACTICA INTERCULTURALULUI
Anul III

Disciplina Metodologia cercetării și Didactica interculturalului, este una opţională în cadrul pachetului curricular și urmăreşte formarea unei competenţe interculturale şi metodologice complexe cu varii posibilităţi pentru viitorul profesor de limbă franceză.

Prezentul curs este destinat studenților anului III, semestrul VI, înscriși la programul de studiu Limba franceză și engleză.