Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lexicul limbii engleze I/II cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinînd cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice. Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Planificarea activităților de învățare/predare în cadrul disciplinelor de limbă franceză şi engleză. Elaborarea și selectarea materialului didactic la disciplinele de limbă franceză şi engleză. Identificarea unităţilor lingvistice, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează şi a proceselor literare. Aplicarea teoriilor lingvistice şi literare studiate în procesul de predare a limbilor franceză şi engleză. Analizarea fenomenelor lingvistice şi literare din perspectivă diacronică, sincronică, socială. Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor franceză şi engleză.
În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile : progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.
Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.
Curriculumul este elaborat pentru nivelul A2. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului I de la ciclul licenţă, specialitatea limba germană/spaniolă și engleză, Facultatea Litere.
Curs practic destinat studenților anului I, ciclul Licență, specialitatea Limba spaniolă și engleză.
Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lexicul limbii engleze II cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinînd cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice. Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Planificarea activităților de învățare/predare în cadrul disciplinelor de limbă franceză şi engleză. Elaborarea și selectarea materialului didactic la disciplinele de limbă franceză şi engleză. Identificarea unităţilor lingvistice, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează şi a proceselor literare. Aplicarea teoriilor lingvistice şi literare studiate în procesul de predare a limbilor franceză şi engleză. Analizarea fenomenelor lingvistice şi literare din perspectivă diacronică, sincronică, socială. Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor franceză şi engleză.
În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile : progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.
Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.
Curriculumul este elaborat pentru nivelul A2. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului I de la ciclul licenţă de la specialitățile duble la care limba engleză este specialitatea a doua, domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (ŞE).
Modulul „Literatura universală din secolele XVII-XVIII” are ca scop formarea unui ansamblu de cunoştinţe, aptitudini, atitudini şi valori pentru a le oferi studenţilor posibilitatea de a lua cunoştinţă de etapele, concepţiile, problemele şi valorile literaturii spaniole şi universale din secolul al XVII-lea şi din epoca Luminilor. Destinaţia modulului constă în formarea competenţelor profesionale care le-ar permite să formuleze judecăţi critice şi de valoare asupra fenomenelor culturale, sociale şi politice din trecut şi din prezent. Este destinat formării unei viziuni sistemice şi poliaspectuale asupra literaturii spaniole şi universale din perioada studiată. Având ca scop principal familiarizarea studenţilor cu valorile fundamentale ale literaturii din secolele XVII- XVIII , se va orienta atât spre evidenţierea caracterului evolutiv al procesului literar, cât şi spre reliefarea trăsăturilor discursului literar, caracteristic fiecărei epoci în parte. O atenţie considerabilă se va acorda confluenţelor literaturii cu celelalte arte pentru a forma o imagine globală asupra culturii.
Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Gramatica și Lexicul limbii engleze cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinând cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice). Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Planificarea activităților de învățare/predare în cadrul disciplinelor de limbă germană şi engleză, elaborarea și selectarea materialului didactic la disciplinele de limbă franceză şi engleză, identificarea unităţilor lingvistice, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează şi a proceselor literare, aplicarea teoriilor lingvistice şi literare studiate în procesul de predare a limbilor franceză şi engleză, analizarea fenomenelor lingvistice şi literare din perspectivă diacronică, sincronică, socială, utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor franceză şi engleză.
În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile: progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.
Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.
Curriculumul este elaborat pentru nivelul A2. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului I de la ciclul licenţă, speialitatea limba germană și engleză, domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (ŞE), Facultatea Litere.
Curs practic destinat studenților anului I, specialitatea Limba Spaniolă și Engleză.
Curs practic destinat studenților anului I, Specialitatea Limba Spaniolă si Engleză.
Curs practic destinat studenților anului I, Specialitatea Limba Spaniolă și Engleză
Competența de comunicare în limba engleză din perspectiva învățării/predării limbilor străine reprezintă un interes deosebit pentru cei care încearcă să se integreze într-o societate multilingvă. Această competență lingvistică este vitală atât pentru studenți și tinerii specialiști cât și pentru fiecare membru al societății pentru a se încadra în câmpul muncii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Lexicul Limbii Engleze cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinând cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor. Acest curs îşi propune să dezvolte competenţe profesionale specifice în planul de învățământ în formula: planificarea activităților de predare/învățare/evaluare/cercetare didactică în cadrul disciplinelor de limbă A și B; planificarea autoperfecționării profesionale: pedagogice, didactice, socio-lingvistice, interculturale și digital; aplicarea teoriilor lingvistice studiate în procesul de predare a limbilor A și B și utilizarea metodelor de analiză lingvistică și literară adecvate predării limbilor A și B din perspectivă diacronică, sincronică, socială. Limba de predare a acestei discipline este l.engleză, iar beneficiarii acestui curs sunt studenții anului I, Specialitatea Spaniola / Engleză, Facultatea de Litere, CiclulI.