Curs practic destinat studenților anului II, ciclul Licență, specialitatea Limba Spaniolă și Engleză.
În cadrul acestui curs vor fi consolidate şi formate noi repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor lingvistice în interpretarea textului, care îi vor înarma pe studenţi cu modele eficace de analiză şi sinteză a textului literar. Disciplina dată se axează pe principiile: progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la text au ca finalitate formarea criticilor literari, a traducătorilor şi profesorilor.
Engleza modernă este denumită adeseori „lingua franca” globală şi este limba dominantă pe plan internaţional în toate sferele vieţii. Cunoaşterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupaţii. Prin urmare, disciplina Sociolingvistica şi civilizația engleză cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinând cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor. Sociolingvistica analizeaza relatia dintre limbă si societate, din punct de vedere al identitatii sociale a individului. Se va examina relatia dintre limba si constructii ca: natiune, regiune, rasa, profesie, vârsta, sex, bi/multilingvism.
Studierea temelor din cadrul disciplinei Civilizația engleză (Regatul Unit și Statele Unite ale Americii) are ca scop crearea unei imagini de ansamblu asupra culturii și civilizației engleze și americane. De asemenea, se urmărește formarea unei baze teoretice și practice legate de cultura și civilizația Regatului Unit și a Statelor Unite prin dobândirea de cunoștințe despre cultura țărilor anglofone, prezentate comparativ, familiarizarea cu terminologia specifică studiilor culturale și instrumentele necesare pentru analiza textelor cu conținut informativ.
Prezentul modul are două părți. Ne propunem ca la finalul cursului studentii sa aiba urmatoarele competente specifice acestui domeniu: identificarea si analizarea, atât teoretică cât si practică a unor teme din domeniu; identificarea factorilor sociali care influenteaza folosirea limbii; abilitatea de a defini concepte-cheie specifice domeniului; dezvoltarea abilitatii de a analiza modele de limba; intelegerea modului in care limba variaza in functie de regiune geografica, apartenenta etnica, clasa sociala; întelegerea modului în care limba reprezinta cultura în care ea este folosita.
Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: comunicarea la nivel mediu-înalt în două limbi străine, redactarea diferitor tipuri de texte/discursuri în două limbi străine, analizarea fenomenelor lingvistice și literare din perspectiva diacronică, sincronică și socială, cunoașterea literaturii și a culturii țărilor și popoarelor limba cărora se studiază.
Disciplina dată se axează pe principiile : progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.
Curriculumul este elaborat pentru nivelul BI. Limba de predare a cursului este limba engleză. Cursul este destinat studenţilor anului II de la ciclul licenţă,Facultatea Litere.
Disciplina Lingvistica textului englez I cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi ce acoperă situaţii şi intenţii comunicative tipice ţinând cont de interesele societăţii şi necesităţile de zi cu zi ale studenţilor; este orientată spre pătrunderea mai adâncă a sensului unei opere literare şi comentariul ei lingvistic, cât şi al criteriilor de structurare intratextuală (lexico-gramaticale şi semantico-stilistice). Disciplina are ca scop formarea competenţelor profesionale specificate în Planul de învăţământ în formula: Gestionarea procesului educaţional şi a comunicării didactice eficiente. Decodarea unităţilor lingvistice, a proceselor literare, a fenomenelor socio-culturale, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează. Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor A şi B din perspectivă diacronică, sincronică, socială. Aplicarea teoriilor lingvistice studiate în procesul de predare a limbilor A şi B.
Curs pentru studentii anului II, Facultatea Litere, Specialitatea Limba Spaniola si Engleza
Curs pentru studentii anului II, Facultatea Litere, Specialitatea Limba Spaniola si Engleza
Cursul este destinat studenților anului II, specialitatea Limba spaniolă și engleză. Cursul va fi predat în limba spaniolă, Nivel B1+