Pragmatics of the English Text
Anul III

Pragmatica studiază utilizarea limbii în comunicare, precum si relaţiile dintre limbi și utilizatorii acesteia.  Ramura dată se ocupă de determinarea și analiza consecventă a aspectelor  literale și implicite ale sensului lingvistic comunicat, care sunt determinate de principiile contextului socio-cultural în care se foloseşte limbajul literar și non-literar. Competenţa pragmatică include cunostinţele ce ţin de ierarhia socială, statutul social și nivelul socio-cultural al vorbitorilor, competenţe culturale și lingvistice. Analiza complexă efectuată pe baza unor texte originale elaborate pentru semestrul VI include comprehensiunea, înţelegerea semnificaţiei textului literar, lectura analitică, discernarea structurii logico-gramaticale, interpretarea și evaluarea. pragmatică, decodajul semiologic, identificarea denotaţiei și conotaţiei, plasarea unităţilor discursului literar analizat în spaţiu și timp, identificarea și evaluarea tehnicilor de folosire a mijloacelor de caracterizare a personajelor etc. De asemenea disciplina menţionată vizează interpretarea socio-culturală a textelor propuse pentru analiză, precum determinarea intertextualităţii acestora.

O altă componentă a disciplinei se axează pe procesul comunicării academice ce presupune determinarea scopului folosirii acestuia în proces de cercetare a metodelor, tehnicilor și particularităţilor de predare a limbii engleze. Specificul subdisciplinei în cauză  este determinat de necesitatea prezentării principalelor concepte ce ţin de identificarea obiectivelor cercetării, determinarea structurii tezei de an și de licență în domeniul metodologiei de predare a limbii secunde. Cursul de asemenea presupune analiza noţiunilor paragrafului, citatelor, referințelor, bibliografiei, metodelor de cercetare ştiinţifică, precum analiza, sinteza, experimentul metodologic și altele. Sunt determinate rigori și cerinţe fată de elaborarea, structurarea, redactarea și prezentarea proiectelor științifice, tezelor de an și de licență în diferite domenii ale lingvisticii contemporane.

2. Locul şi rolul disciplinei în formarea competenţelor specifice ale programului de formare profesională/specialităţii şi misiunea curriculumului în formarea profesională: Pragmatica textului englez este o disciplină obligatorie în planul de învăţământ la specialitatea Limba şi literatura engleză şi franceză/germană. Disciplina contribuie la formarea principalelor competenţe profesionale.

3. Limba de predare a disciplinei: limba engleză

4. Beneficiarii: Cursul este destinat studenților anului III de studii ai Facultății de Litere, specialitatea 0114.10 - Limba engleză și franceză, Domeniul general de studii -  011  Științe ale educației.

SEMIOTICA TEXTULUI B, I
Anul III

Cursul este destinat studenților anului III, semestrele V/VI, înscriși la specialitatea Limba engleză și francezăDomeniul de formare profesională - 141 Educație și formarea profesorilor.

Etica pedagogică
Anul III

În cadrul disciplinei de studiu “Etica pedagogică”, etica apare ca o filozofie practică, fiind studiată nu numai pentru a afla ce este bine şi rău, dimensiunea morală a personalităţii şi societăţii, etc., ci şi dimensiunilor morale şi profesionale a viitoarei profesii. Etica, ca parte componentă a disciplinei de studiu, va deveni utilă pentru viitorii profesori numai atunci când cunoştinţele asimilate, deprinderile şi priceperile formate se vor materializa în comportarea studenţilor în perioada studiilor şi apoi în activitatea profesionale. Aceasta este un suport fundamental în pregătirea profesională, asigurînd pregătirea teoretică şi practică bazată pe principiile etice şi standardele generale ale codurilor deontologice.

Didactica gramaticii limbii engleze
Anul III

Cursul prevede studierea principiilor didactice şi a formelor de predare/învăţare/evaluare a gramaticii limbii engleze ca limbă străină, identificarea şi corelarea obiectivelor, utilizarea adecvată a strategiilor. Oportunitatea cursului este determinată de prevederile Cadrului European Comun de Referință pentru limbi în care se regăsește competența gramaticală ca parte componentă a competenței comunicative.

Cursul dat se axează pe principiile ascensiunii, progresivităţii, evaluării individuale şi colective, instruirii problematizate, atomizării şi reconstruirii analitice a materialului. În cadrul seminarelor studenţii vor avea posibilitatea să prezinte în faţa colegilor secvențe de lecţii, care vor fi apoi analizate şi discutate.

Literatura engleză din secolul XX (I)
Anul III

Cursul de literatura engleză și universală din secolul XX, având ca scop principal familiarizarea studenţilor cu valorile fundamentale ale literaturii engleze din epoca respectivă, se va orienta spre evidenţierea caracterului evolutiv al procesului literar, cât şi spre reliefarea trăsăturilor discursului literar caracteristic epocii. Va fi studiată diversitatea concepţiilor şi interpretărilor critice generale, pe parcursul secolului, capodoperele literaturii engleze. Prelegerile şi seminarele vor avea un caracter preponderent formativ, stimulând spiritul critic al studenţilor, ajutându-i să-şi elaboreze propriile concepţii estetice şi axiologice.

Disciplina „Literatura engleză din secolul XX”reprezintă un curs universitar destinat formării unei viziuni sistemice și multiaspectuale asupra literaturii britanice din secolul al XX-lea. Condiția principală pentru realizarea obiectivelor curriculare ale acestui curs se rezumă la lectura obligatorie a celor mai importante texte ale literaturii engleze din această perioadă şi a literaturii critice recomandate, prin aceasta insistându-se asupra formarea capacităţii de a comenta o operă literară sau anumite aspecte ale acesteia, accentul punându-se pe specificitatea textelor moderniste, familiarizarea studentului cu cele mai importante şcoli şi tendinţe, genuri şi specii, elemente de metrică și specificul național etc., formarea competenţelor de a integra un fenomen literar sau o operă concretă în contextul istoric şi cultural prin conexiuni interdisciplinare (istorie, politică, filosofie, artistice etc.),lărgirea şi completarea cunoştinţelor de teorie literară în baza studierii literaturii moderniste, consolidarea şi aprofundarea cunoştinţelor în domeniul limbii engleze contemporane.  

Didactica limbii engleze.
Anul III

Disciplina Didactica limbii engleze are un rol decisiv în pregătirea specialiştilor. Drept scop primordial al disciplinei serveşte familiarizarea studenţilor în cadrul orelor de curs atât cu evoluţia metodelor de dezvoltare a predării unei limbi străine, documentele de referinţă, abordările şi tehnicele de predare a competenţilor comunicative, pragmatice şi lingvistice a activităţile comunicative de receptare şi de producere şi evaluare. În cadrul seminarelor studenţii vor practica predarea unor secvenţe concentrate asupra activităţilor de vorbire, ceea ce le va forma deprinderi de predare absolut necesare înainte de a merge la practica didactică la limba engleză. Studenţii vor primi indicaţii şi vor elabora proiecte didactice a lecţiilor, vor asista la lecţii şi vor completa fişe de observare a lor.