Limba Engleză de Specialitate
Anul I

Cursul Limba străină (engleza) oferă studenților ocazia de a-și orienta cunoștințele și deprinderile de limbi străine înspre formarea și informarea academică și profesională. De asemenea, ei se vor iniția în elementele de bază ale comunicării academice și interculturale. Organizat la cererea facultăților interesate, cursul urmărește dezvoltarea deprinderilor lingvistice profesionale, cu accent pe instanțele specializate în domeniul vizat. Obiectivele principale sunt: însușirea și utilizarea conceptelor, strategiilor și a metodelor de lucru specifice în domeniu (cu suport lingvistic în limba engleză), cu accent pe dezvoltarea tehnicilor și normelor de redactare ale textului științific, precum și pe dobândirea unui vocabular de specialitate variat. Studenții vor avea astfel ocazia de a înțelege formatele, structura și convențiile specifice genurilor științifice din domeniu și de a-și dezvolta capacitatea de a opera cu structuri lingvistice specifice acestuia, în limba engleză.

Psihopedagogia învățării independente-Reaboi-Petrachi Viorica
Anul I

     Psihopedagogia învăţării independente, ca disciplină academică din domeniul ştiinţelor învăţării, se integrează armonios în curriculumul universitar ajustat procesului de la Bologna. Or, noul context educaţional, orientat spre creşterea gradului de autonomie şi independenţă a celor care învaţă, găseşte ca esenţial să reducă dependenţa studenţilor faţă de instituţie şi profesori în raport cu propria învăţare şi să  asigure creşterea capacităţii studenţilor de a-şi stabili şi a realiza propriile obiective de învăţare.

    Se impun, în acest sens,  noi cerinţe şi aşteptări în raport cu angajarea studentului în propria învăţare respectiv obiectivelor academice, caracteristicilor individuale şi sarcinilor de studiu. Se redimensionează şi rolul profesorului, acesta centrîndu-se pe organizarea şi orientarea activităţii de învăţare. Astfel, eficienţa şi performanţele academice ale studentului sînt determinate în măsură tot mai mare de propriile eforturi şi priceperile sale de învăţare independentă şi autoreglată, dar şi de dorinţa acestuia de a se angaja activ.

    Conceptual cursul se înscrie în demersul educaţiei  centrare pe student, care vine să răspundă la provocările timpului, asigurând o educaţie dinamică, formativă, motivantă, reflexivă, continuă. La nivel de competenţe  vizează  competenţa generică a învăţa să înveţi. Iar „a învăţa să înveţi” în mod independent şi autoreglat reprezintă scopul major al acestui curs.

   Cursul are misiunea de a-i ajuta pe studenţi să devină conştienţi de propria gândire, de propriile nevoi, interese şi potenţial de învăţare, să fie strategici şi să-şi direcţioneze motivaţia spre scopuri valoroase. Studentul are misiunea să-şi asume propria învăţare, să înveţe a fi propriul său învăţător; în acest sens  e nevoie să treacă de la instruire la practici autoreflexive, de autoreglare a învăţării, însuşindu-şi un repertoriu de strategii esenţiale de studiu şi învăţare spre a-şi asuma responsabilitatea pentru propria învăţare.

ISTORIA PEDAGOGIEI
Anul I

Prin această disciplină studenţii  vor cunoaşte caracteristicile procesului educaţional în retrospectivă istorică, determinând corelaţia dintre contextul socio-cultural şi educaţie. Istoria pedagogiei familiarizează studenţii cu apariţia şi evoluţia pedagogiei în diverse perioade istorice, despre ideile pedagogice ale celor mai importanţi filosofi ai omenirii. Studenții au posibilitatea să studieze şi să analizeze ideile marilor pedagogi, care au contribuit la fundamentarea pedagogiei moderne.

Psihologia afectivității și a proceselor reglatorii / FR
Anul I

Disciplina Psihologia afectivităţii şi a proceselor reglatorii reflectă tematici din partea a doua a cursului Psihologie proceselor cognitive, oferind studenţilor posibilitatea de a pătrunde în esenţa proceselor afective, motivaţionale şi volitive.