Comunicare și manipulare în mediul social
Semestrul I

În noile realități ale dezvoltării societăților moderne, sociologia datorită varietății de metode, tehnici și instrumente de cercetare, oferă posibilitatea de a intra în esența acestora, a studia și explica mecanismele de funcționare. Sociologia ca știință începe să se dezvolte de la mijlocul sec. XIX, suportând pe parcurs modificări în obiectul de studiu, structura și funcțiile sale. Ca disciplină de studiu, sociologia își face apariția în sistemul de învățământ universitar încă la sfârșitul secolului al XIX-lea. Primele cercetări sociologice în actualul teritoriu al Republicii Moldova sunt realizate în perioada interbelică. Astăzi sociologia, ca știință socială generală, pluridisciplinară si interdisciplinară, are menirea de a contribui, la studierea evoluției și dinamicii societății moderne, inclusiv a particularităților procesului de comunicare și manipulare  în mediul social.

lucrează printre oameni, cu oamenii, pentru oameni. Astfel, trebuie să cunoască particularitățile de dezvoltare și funcționare ale proceselor de comunicare în diferite tipuri de colectivități umane, încât mai ușor să se încadreze în colectivele de muncă, să se adapteze şi să construiască relații eficiente de comunicare.

F.01.O.01 pentru domeniul de studiu, oferind 10 puncte de credit luate în considerare la promovarea anilor de studii. Scopul cursului  este pregătirea avansată în domeniul acumulării cunoștințelor generale, cunoașterea mai profundă a societății umane, utilizarea rațională a componentelor comunicării, optimizarea activităților de comunicare în cadrul diverselor instituții, unități administrative ca subsisteme sociale;  însușirea diverselor metode, tehnici, instrumente și procedee sociologice în vederea cercetării proceselor de comunicare.

, limba română de predare.


Fundamentele Marketingului
Semestrul I

Marketing cuprinde nu numai lucrul practic asupra principiilor de gestiune clasice și contemporane, ci și gestionarea procesului decizional în activitatea economică internă și externă. Marketingul este considerat astăzi factorul esențial al succesului unei organizații, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, soluție miraculoasa ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului. În același timp, în economie și societate au loc schimbări majore, datorate apariției și dezvoltării economiei de piață, a noilor reglementări legislative asociate acesteia, proceselor și procedurilor de lucru aplicate în sistemul bancar, tehnologiei îmbunătățite și unei game mai largi de produse și servicii oferite clienților, persoane fizice sau juridice.

Programul este alcătuit în corespundere cu planul de studii și prevede însușirea bazelor teoretice ale marketingului și logisticii în limitele orelor programate pentru studenții de la Programul de master Sondaje de opinie, Marketing și publicitate.

Limba de instruire – română.

Aplicații statistice în cercetarea sociologică
Semestrul I

Un viitor sociolog, psiholog, politolog, specialist în marketing sau advertising inevitabil va utiliza cercetarea sociologică pentru colectarea diferitor date din societate şi elaborarea de concluzii în baza rezultatelor obţinute prin prelucrarea lor. Deoarece cercetarea sociologică prin aplicarea metodelor cantitative presupune colectarea, prelucrarea şi analiza unui volum considerabil de date, acest lucru poate fi efectuat eficient prin utilizarea diferitor mijloace, metode şi proceduri statistice, folosind instrumente statistice adecvate.

Cursul îşi propune să prezinte, în modul cel mai serios şi aprofundat, arsenalul metodelor şi tehnicilor de culegere a informaţiei precum şi al procedurilor avansate de prelucrare şi interpretare a datelor obţinute din cercetările empirice. Accentul va fi pus pe metodologiile cantitative, insistându-se pe aspectele cele mai moderne, utilizate în cercetările recente. Predarea cursului va fi orientată spre însuşirea tehnologiilor oferite de mijloacele electronice de calcul, dar nu doar în sensul aplicării mecanice de proceduri, ci insistându-se pe analiza critică a acestora. În sfârşit, se va completa arsenalul metodologic specific sociologiei cu cunoştinţe generale privind cercetarea ştiinţifică, argumentarea şi comunicarea rezultatelor obţinute.