Opțiuni înscriere
Un viitor sociolog, psiholog, politolog, specialist în marketing sau advertising inevitabil va utiliza cercetarea sociologică pentru colectarea diferitor date din societate şi elaborarea de concluzii în baza rezultatelor obţinute prin prelucrarea lor. Deoarece cercetarea sociologică prin aplicarea metodelor cantitative presupune colectarea, prelucrarea şi analiza unui volum considerabil de date, acest lucru poate fi efectuat eficient prin utilizarea diferitor mijloace, metode şi proceduri statistice, folosind instrumente statistice adecvate.
Cursul îşi propune să prezinte, în modul cel mai serios şi aprofundat, arsenalul metodelor şi tehnicilor de culegere a informaţiei precum şi al procedurilor avansate de prelucrare şi interpretare a datelor obţinute din cercetările empirice. Accentul va fi pus pe metodologiile cantitative, insistându-se pe aspectele cele mai moderne, utilizate în cercetările recente. Predarea cursului va fi orientată spre însuşirea tehnologiilor oferite de mijloacele electronice de calcul, dar nu doar în sensul aplicării mecanice de proceduri, ci insistându-se pe analiza critică a acestora. În sfârşit, se va completa arsenalul metodologic specific sociologiei cu cunoştinţe generale privind cercetarea ştiinţifică, argumentarea şi comunicarea rezultatelor obţinute.