- Teacher: Angela Sestacovscaia
Disciplina „Diagnosticul managerial al firmei I” contribuie la formarea competențelor profesionale ale personalității integre şi competente profesional în domeniul diagnosticului managerial al firmei, pentru a corespunde cerințelor actuale şi de perspectivă a pieței de muncă locale şi internaționale.
Fiecare profesie are sau poate avea etica sa particulară. Aceste etici au, însă, multe principii şi norme comune. Un curs de Etica profesională are menirea să releve asemănările şi diferenţele, să dea posibilitatea să se vadă cum ar trebui să se desfăşoare relaţia client-profesionist în alte domenii de interes public mai larg.
Каждая профессия имеет или может иметь свою особую этику.Однако у этой этики есть много общих принципов и норм. Курс профессиональной этики предназначен для выявления этих сходств и различий, чтобы дать возможность увидеть, как следует развивать отношения между клиентом и профессионалом во всех областях, представляющих широкий общественный интерес.
Greșelile de proiect sunt prea frecvente, dar adesea ușor de evitat. Fundamentele managementului de proiect oferă atât managerilor noi, cât și celor actuali, posibilitatea de a se familiariza cu elementele de bază - primul pas crucial pentru finalizarea proiectelor la timp și în limitele bugetului.
Ciclul de seminare la disciplina Management informational și comunicare în afaceri va aborda elementele de bază ale comunicării, respectiv conceptul, tipurile, metodele și canalele de comunicare, apoi comunicarea verbală, care presupune comunicarea orală și interviul, apoi comunicarea nonverbală, în cadrul căreia sunt abordate principalele concepte ale comunicării nonverbale ca forme de manifestare importante.
Disciplina Management informațional și comunicare în afaceri are drept scop familiarizarea studenților cu conceptul de comunicare managerială și cu sistemul informațional al managementului.
Obiectivele cursului se referă la prezentarea aspectelor generale ale procesului comunicarii manageriale, inclusiv elemente, context, tipuri de rețele, funcții, criterii ale ărocesului de comunicare de gestiune a procesului informațional în organizații.
This discipline has been updated and innovated with STEAM skills and knowledge with the aid of the project no. 101081787 - "skills4future" - ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-
Această disciplină a fost actualizată și îmbunătățită cu competențe și cunoștințe STEAM cu ajutorul proiectului nr. 101081787 - "skills4future" - ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2, cofinanțat de Programul Erasmus+ al UE.
Principalul obiectiv al cursului este dobândirea de către studenți a cunoștințelor necesare legate de managementul inovațional și aplicarea sa, precum și de aspectele care reflectă semnificația sa.
În plus, este importantă învățarea tehnicilor pentru dezvoltarea creativității necesare pentru multe sfere ale afacerii.
După finalizarea cu succes a cursului, studenții vor avea:
- Capacitatea de a înțelege importanța inovațiilor
- Capacitatea de a înțelege metodele și măsurile de afaceri, în special în managementul inovațional
- Capacitatea de a înțelege noțiunile de bază în managementul inovațiilor.
Cursul "Management Corporativ" este una din disciplinele fundamentale pentru pregătirea specialiştilor în domeniul managerial.
Disciplina dată are ca sarcină pregătirea studenţilor la nivelul profesional, ce include capacitatea de a se manifesta ca manageri a unor corporații, necesitatea conceperii şi previziunii particularităţilor flexibilităţii mediului exterior, utilizarea corectă a legilor economice şi normelor corporative în relaţiile între întreprinderi şi în cadrul întreprinderii să le permită de a face analiza comparativă cu metodele manageriale din alte ţări, să le dezvolte anumite calităţi manageriale.
Reperele conceptuale expuse demonstrează necesitatea predării acestui curs teoretico-practic, deoarece progresul ştiinţific actual dictează importanţa sporirii numărului de întreprinderi /firme comerciale dar în special a corporaţiilor.
This discipline has been updated and innovated with STEAM skills and knowledge with the aid of the project no. 101081787 - "skills4future" - ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-
Această disciplină a fost actualizată și îmbunătățită cu competențe și cunoștințe STEAM cu ajutorul proiectului nr. 101081787 - "skills4future" - ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2, cofinanțat de Programul Erasmus+ al UE.
Одной из важнейших задач настоящего времени можно назвать совершенствование процессов управления, в числе которых применение современных информационных технологий является залогом результативности работы практически любых организаций. Эффективное управление организацией сегодня невозможно без управления ее информационной деятельностью, всей системой корпоративной информации.
Managementul proiectelor reprezintă un mod de a acţiona pe baza unui plan riguros, pentru a atinge unele obiective formulate cât mai limpede posibil, într-o perioadă limitată de timp şi cu resurse limitate.
Modul în care companiile reușesc să mobilizeze eficient resursele pentru a guverna deciziile de risc în îndeplinirea obiectivelor lor este singurul avantaj competitiv.
Managementul riscului vizează asigurarea unui control global al riscului in cadrul unei companii și permite menținerea unui nivel acceptabil al expunerii la risc cu costuri minime.
Managementul riscului vizează asigurarea unui control global al riscului in cadrul unei companii și permite menținerea unui nivel acceptabil al expunerii la risc cu costuri minime.
Disciplina „Managementul riscurilor în afaceri” este una din disciplinele obligatorii incluse în planul-cadru de formare a unui specialist la specialitatea Business şi Administrare.
Caracterul incert al mecanismului de piaţă, al influenţei lui asupra mediului de afaceri şi modului de dirijare, existenţa unor riscuri inerente în afaceri şi impactul lor asupra rezultatului final al întreprinderii determină actualitatea şi importanţa disciplinei în formarea completă, argumentată şi calitativă a unui absolvent la specialitatea Business şi administrare.
Caracterul incert al mecanismului de piaţă, al influenţei lui asupra mediului de afaceri şi modului de dirijare, existenţa unor riscuri inerente în afaceri şi impactul lor asupra rezultatului final al întreprinderii, determină actualitatea şi importanţa disciplinei în formarea completă, argumentată şi calitativă a unui absolvent la specialitatea Business şi administrare.
Proiect de cercetare anul III, semestrul V
Practica de cercetare anul III, semestrul VI
Acest curs este destinat studenților ciclului I, programul „Business și administrare” . Obiectivul de bază al cursului constă în formarea unor competențe profesionale și transversale axate pe instrumente psihologice în vederea exercitări la un nivel optim a atribuțiilor de gestionare a resurselor umane într-o organizație modernă.
Курс «Психология управления в бизнесе» направлен на изучение теоретических и прикладных показателей инструментов психологического управления для выполнения управленческих обязанностей на оптимальном уровне и достижения оптимальной индивидуальной и групповой эффективности. Содержание блоков курса ориентировано на раскрытие личности во всей ее социально-психологической сложности, как субъекта и объекта управленческой деятельности, а также на рассмотрение психологических аспектов лидерства и власти, интеллекта, креативности, управления трудовыми коллективами. , управленческое общение, трудовые конфликты, процесс принятия решений, мотивация, связь с рынком, составление и контроль стратегий успеха.
Sistemele de planificare în afaceri constituie un domeniu crucial pentru gestionarea eficientă a resurselor și coordonarea operațiunilor într-o organizație. Acest curs se axează pe înțelegerea complexității și dinamismului planificării în afaceri, abordând modele teoretice și metodologii aplicative. Sunt prezentate conceptele de bază precum planificarea strategică, planificarea operațională, și gestionarea proiectelor, cu aplicabilitate directă în diferite tipuri de afaceri.
Disciplina "Sisteme de planificare în afaceri" își propune să îmbogățească și să diversifice competențele studenților, oferindu-le instrumente necesare pentru planificarea și implementarea deciziilor strategice în organizații. Curriculum-ul are ca obiectiv formarea competențelor pentru:
– Evaluarea și implementarea diferitelor tipuri de planificare în afaceri.
– Utilizarea unor abordări interdisciplinare pentru planificarea resurselor și proiectelor.
– Analiza și adaptarea la schimbările contextuale din mediul de afaceri.
Курс "Инновационный менеджмент" предназначен для студентов Экономического факультета Департамента Бизнес и Управление. Целью данного курса является ознакомление с основными аспектами теории и практики управления инновационными процессами и инновациями, развитие у студентов внутреннего ресурса – мышления инновационного типа, необходимого для эффективного принятия управленческих решений. Теоретический и практический материал поможет студентам сформировать научное представление об управлении инновационными процессами на уровне организации и национальной экономики. Здесь предусмотрено максимальное использование практических достижений игрового направления в сочетании с внеаудиторной работой творческого, проектного характера. Курс включает список рекомендуемой литературы, электронный учебник, комплекс для самостоятельной работы студентов, творческий практикум, контрольно-тестирующий комплекс, а также методические материалы для студентов.
Учебная программа дисциплины «Корпоративный менеджмент» разработана для студентов специальностей экономического профиля по специальности Бизнес и управление. В рамках курса рассматриваются теоретические основы анализа в области корпоративного управления, основные модели корпоративного управления, а также специфика молдавской модели корпоративного управления, в том числе проводимая государством политика по внедрению стандартов корпоративного управления акционерными обществами. Рассматриваются вопросы, связанные с деятельностью исполнительных органов и совета директоров акционерного общества, полномочия и состав комитетов при совете директоров, подготовка годовых отчетов, а также средства корпоративной защиты и рейтинговые оценки качества корпоративного управления субъектов рыночных отношений.
Данный курс предназначен для студентов дневного и заочного обучения специальности Бизнес и Управление. Здесь раскрываются основные вопросы методологии управления рисками применительно к процедурам и содержанию управленческой деятельности. В целом учебно-методическая программа «Менеджмент рисков в предпринимательстве» освещает концептуальные, методологические, технологические основания управления рисками в современных организациях; и устанавливает систематизацию методических материалов по анализу, оценке и воздействию на различные риски организации.
Курс предусмотрен учебной программой для студентов специальности "Бизнес и деловое администрирование" и рассчитан на получение знаний в области психологии работы с людьми в процессе управления.
Acest curs oferă studenților o privire de ansamblu asupra managementului de proiect, concentrându-se pe inițierea și controlul proiectelor. O discuție a diferitelor tipuri de proiecte, a ciclului de viață al proiectului, precum și a complexităților de definirea și monitorizarea resurselor proiectului, a costurilor, a domeniului de aplicare și a calendarului - prin repartizarea activităților, metoda diagramei de repartizare a sarcinilor și analiza valorii câștigate. De asemenea, vor fi prezentate programe informatice populare de gestionare a proiectelor.
Курс «Управленческая диагностика фирмы-II» является логическим продолжением курса «Управленческая диагностика фирмы-I» и призван ознакомить студентов с методологией и методикой функциональной диагностики деятельности предприятия, с целью выявления сильных и слабых сторон и выработки решений, способствующих постоянному повышению эффективности компании.
В данном курсе раскрываются основные понятия, отражающие сущность управленческой диагностики, ее роль и значение в деятельности предприятия; представлены основополагающие формы, виды и алгоритм ее проведения. Приводится информационное и методологическое обеспечение в диагностическом исследовании. Описывается алгоритм, содержание и принципы проведения основных этапов экономической диагностики, результатом чего является поиск возможностей повышения эффективности операционной деятельности предприятия с помощью рациональной финансовой политики.
Курс «Управленческая диагностика фирмы - II» является логическим продолжением курса «Управленческая диагностика фирмы - I». Здесь излагаются методология и методика функциональной диагностики. Определяется место и роль функциональной диагностики в системе управления экономикой предприятия, устанавливаются ее структура и виды, приводится алгоритм проведения функциональной диагностики как в целом, так и в разрезе важнейших специализированных функций: маркетинга, производства, снабжения, инновационной функции, административно-финансовой функции, функции управления персоналом и менеджмента.