Consultanța în afaceri
Semestrul III

Consultanţa în afaceri este recunoscută de multă vreme ca un serviciu profesional util care-i ajută pe manageri să analizeze şi să rezolve problemele practice, cu care se confruntă organizaţiile lor, şi să înveţe din experienţa altor manageri şi organizaţii. Sute de mii de firme particulare şi organizaţii publice au folosit servicii de consultanţă în afaceri, separat sau în combinaţie cu servicii de instruire, studii de piaţă şi de fezabilitate, proiectare de sisteme, cercetare, consultanţă tehnologică şi alte servicii profesionale.

Consultanții de afaceri sunt eficienți în a ajuta organizațiile să îmbunătățească performanța și eficiența prin furnizarea de analize de afaceri eficiente, soluții și, de asemenea, prin menținerea agendei de obiective a companiilor. Majoritatea proprietarilor de afaceri iau în considerare selectarea consultanților de afaceri în momentul în care decid calea pe care doresc să își conducă afacerile. Majoritatea proprietarilor de afaceri angajează consultanți pentru a identifica problemele de creștere, expertiză pe o anumită piață, creșterea productivității personalului existent, schimbarea paradigmelor de afaceri, recunoașterea unor noi obiective de afaceri, educarea angajaților, încetarea stratului neproductiv al afacerii, revitalizarea unor oportunități de afaceri vechi, dar cu potențial, și influențarea factorilor de decizie. În momentul în care un consultant se alătură oricărei companii sau unui client, în primul rând descoperă obiectivele companiei sau ale clientului. După aceea, consultantul află posibilitățile de creștere și planifică în consecință.

 

Managementul comparat
Semestrul III

La momentul actual, cind are loc expansiunea instituţiei managementului, pe măsură ce această instituţie devine indispensabilă la nivelul tuturor organizaţiilor, în paralel/conexat cu fenomenul de globalizare a afacerilor, din ansamblul a ceea ce numim azi “ştiinţa managementului” se desprind sau individualizează diverse “ramuri” sau domenii distincte. Între astfel de domenii – alături de managementul strategic, MRU, comportamentul organizaţional etc. – se numără în prezent şi managementul comparat.

Tehnici de gestiune şi evaluare a riscurilor antreprenoriale
Semestrul III

Viaţa economică este guvernată de incertitudine şi orice proiecţie a unor evenimente viitoare este, prin definiţie, lovită de riscul de a nu se realiza în parametrii prevăzuţi.

Disciplina Tehnici de gestiune şi evaluare a riscurilor antreprenoriuale, destinată programului de master, domeniul de formare Business şi Administrare , şi propune drept obiectiv descrierea şi însuşirea modelelor de administrare a riscurilor în domeniul afacerilor şi a metodelor şi tehnicilor de evaluare a riscurilor în întreprindere. 

Pe măsură ce liberalizarea, globalizarea şi dezvoltarea rapidă a tehnologiei informaticii generează noi oportunităţi de afaceri, organismele economice sunt expuse unor riscuri mai complexe şi mai diverse decât în trecut. Identificarea, măsurarea şi controlul riscurilor nu a fost nicicând mai importantă pentru managementul organizaţional şi cel strategic. Administrarea riscului se referă la echilibrarea riscului şi a câştigului, în general cei care conduc afaceri îşi asumă riscul în mod natural, deoarece ei ajung în aceea poziţie ca rezultat al unor succese din trecut. Provocarea pentru manageri o reprezintă asumarea unui risc inteligent. A conduce o afacere de succes înseamnă a profita de cele mai corecte oportunităţi de afaceri, în funcţie de posibilităţile financiare şi manageriale ale companiei.