Cursul de Tehnologii Informaționale de Comunicare are statutul de curs general și este destinat studenților anului I de la facultatea de Litere și facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Sociologie și Asistență Socială. Ciclul de lecții este axat pe aspecte teoretice şi practice importante ale disciplinei, divizate în șase compartimente: sisteme de operare, procesoare de text, prezentări electronice, servicii internet, platforme e-learning, soluții soft pentru domeniul de activitate.

Metodologia cercetării în psihologie și pedagogie/frecvență redusă
Discipline comune

Din perspectiva postmodernă, cercetarea psihologică și pedagogică reprezintă o activitate complexă, proiectată și realizată în contextul unor abordări intra- inter și transdisciplinare, deschise în direcția perfecționării și autoperfecționării permanente. Cursul Metodologia cercetării în pedagogie și psihologie este unul de bază în programul de formare a specialiștilor în domeniul științelor sociale și educaționale, care contribuie la dezvoltarea cunoștințelor teoretice și practice ale studenților în înțelegerea metodelor de cercetare, precum și la conturarea unei viziuni de ansamblu asupra logicii cercetării științifice, proiectării activității de cercetare, eticii cercetării științifice.

Psihologia școlară copiază 1
Discipline comune

Eficienţa unei profesii depinde foarte mult de fundamentul ştiinţific al acesteia. În cazul psihopedagogilor,  formarea teoretică constituie prealabilul pentru gestionarea competentă a practicii educaţionale, inclusiv şcolare. Pe linia acestui demers, se pliază cunoaşterea de ordin psihologic, mai exact înţelegerea şi semnificarea psihologică a situaţiei educaţionale şcolare cu toate componentele şi interacţiunile inerente funcţionării şi dezvoltării eficiente a actanţilor şi beneficiarilor respectivului context. De aici necesitatea studierii obligatorii a disciplinei “Psihologia Școlară” ca disciplină fundamentală.

Psihologia școlară
Discipline comune

Eficienţa unei profesii depinde foarte mult de fundamentul ştiinţific al acesteia. În cazul psihopedagogilor,  formarea teoretică constituie prealabilul pentru gestionarea competentă a practicii educaţionale, inclusiv şcolare. Pe linia acestui demers, se pliază cunoaşterea de ordin psihologic, mai exact înţelegerea şi semnificarea psihologică a situaţiei educaţionale şcolare cu toate componentele şi interacţiunile inerente funcţionării şi dezvoltării eficiente a actanţilor şi beneficiarilor respectivului context. De aici necesitatea studierii obligatorii a disciplinei “Psihologia Școlară” ca disciplină fundamentală.

Pedagogia generală
Discipline comune

Schimbările socio-economice contextuale solicită un nou profil de competenţă, un nou tip de specialist din perspectiva formării / dezvoltării competenţelor de cercetare ştiinţifică în acest domeniu. Ca tip special de cercetare ştiinţifică, cercetarea psihologică tinde spre o explicaţie şi o înţelegere normativă fenomenelor psihice.

Promovarea cercetării ştiinţifice în cadrul universitar asigură reglarea – autoreglarea permanentă a curriculum-ului şi a procesului de învăţământ prin inovaţiile proiectate şi realizate în jurul unui nucleu informaţional-decizional, bazat pe cunoştinţe ştiinţifice.