Opțiuni înscriere
Disciplina Literatura germană din secolul XIX (II) face parte din modulul „Literatura germană şi universală din secolul XIX (II)” și are ca scop formarea unui ansamblu de cunoștințe, aptitudini, atitudini și valori pentru a le oferi studenţilor o cunoaştere a etapelor, concepțiilor, problemelor și valorilor literaturii germane și universale din a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Destinaţia modulului constă în formarea competențelor profesionale care le-ar permite să formuleze judecăţi critice şi de valoare asupra fenomenelor culturale, sociale şi politice din trecut și din prezent. Este destinat formării unei viziuni sistemice și poliaspectuale asupra literaturii germane din perioada studiată. Având ca scop principal familiarizarea studenţilor cu valorile fundamentale ale literaturii din a doua jumătate a secolului XIX, se va orienta atât spre evidenţierea caracterului evolutiv al procesului literar, cât şi spre reliefarea trăsăturilor discursului literar, caracteristic fiecărei epoci în parte. O atenție considerabilă se va acorda confluențelor literaturii cu celelalte arte pentru a forma o imagine globală asupra culturii.
Obiectivele principale ale acestui modul sunt orientate spre lectura obligatorie a celor mai reprezentative texte ale literaturii germane și universale din a doua jumătate a secolului XIX şi a literaturii critice recomandate, urmărindu-se formarea capacităţii de a comenta o operă literară sau anumite aspecte ale acesteia, accentul punându-se pe specificitatea textelor din perioada romantică, pe familiarizarea studentului cu cele mai importante direcţii şi tendinţe, genuri şi specii literare, elemente de metrică şi strofică, precum şi pe formarea competenţelor de a integra un fenomen literar sau o operă concretă în contextul istoric şi cultural prin conexiuni interdisciplinare (istorie, politică, filosofie, arte etc.), pe lărgirea şi completarea cunoştinţelor de teorie literară. De asemenea, modulul îşi propune formarea competenţelor culturale, analitice şi comunicaţionale trans-disciplinare, centrate pe dezvoltarea multilaterală a personalităţii studentului şi pe eficientizarea capacităţilor lui în câmpul muncii.