Opțiuni înscriere
Schimbările socio-economice contextuale solicită un nou profil de competenţă, un nou tip de specialist din perspectiva formării / dezvoltării competenţelor de cercetare ştiinţifică în acest domeniu. Ca tip special de cercetare ştiinţifică, cercetarea psihologică tinde spre o explicaţie şi o înţelegere normativă fenomenelor psihice.
Promovarea cercetării ştiinţifice în cadrul universitar asigură reglarea – autoreglarea permanentă a curriculum-ului şi a procesului de învăţământ prin inovaţiile proiectate şi realizate în jurul unui nucleu informaţional-decizional, bazat pe cunoştinţe ştiinţifice. Acest document reglator este elaborat în baza teoriei curriculare, aplicată la nivel normativ şi prescriptiv. La nivel normativ este vizată dimensiunea funcţională, structurală şi operaţională a procesului de învăţământ, care marchează cadrul epistemologic specific cercetării psihologice. La nivel prescriptiv este vizată practica activităţii investigaţionale.