Opțiuni înscriere
Experienţa ţărilor avansate confirmă că managementul, ca ştiinţă şi artă a conducerii, a devenit o condiţie indispensabilă progresului social, valorificarea căruia într-o eră a schimbărilor asigură eficacitatea şi eficienţa organizaţiei, realizarea aspiraţiilor membrilor ei. Managementul educaţional ca ştiinţă s-a cristalizat relativ recent, prin eforturile depuse de un număr mare de specialişti de pe întreg mapamondul, ca răspuns la stringentele necesităţi ale sistemului educaţional.
Practica managementului în învăţămînt cunoaşte cel puţin trei orizonturi de realizare: managementul sistemului de învăţămînt care se desfăşoară la nivelul ministerului de profil şi a inspectoratelor şcolare; managementul desfăşurat la nivelul unităţilor şcolare; managementul la nivelul clasei. Din această perspectivă, însuşirea unui sistem de cunoştinţe, formarea de capacităţi şi competenţe manageriale, promovarea unei culturi manageriale nu doar de către echipa de conducere a instituţiei, ci de către toţi cei implicaţi în procesul educaţional – cadre didactice, psihologi, părinţi – este condiţia realizării unui proces educaţional de calitate. Prin conţinutul său cursul “Introducere în management educaţional” este orientat spre acumularea de către studenţi a volumului informaţional necesar pentru a înţelege rolul şi locul fenomenului de management în sistemul educaţional; pentru a cunoaşte diferite abordări şi tendinţe de dezvoltare în ştiinţa şi practica managerială şi spre formarea competenţei de aplicare a instrumentelor elementare indispensabile managementului, relevante în diferite contexte educaţionale.