Opțiuni înscriere

Psihologie generală
Anul I

Disciplina Psihologie generală este orientată spre cunoaştea fenomenelor psihice și impactul acestora asupra activității umane. 

Formarea multilaterală a omului în creștere este și scopul primordial al pedagogului. Acest lucru devine posibil doar odată cu însuşirea conceptelor fundamentale din psihologia generală. Prin intermediul acestei discipline studenţii studiază procesele psihice ce stau la baza cunoaşterii. Ei au posibilitatea să urmărească dezvoltarea fenomenelor psihice, atît în plan filogenetic, cît şi ontogenetic. Acest curs facilitează cunoaşterea propriei personalităţi şi a personalităţii altora.

Psihologia generală constituie alfabetul pentru însuşirea temeinică a celorlalte ramuri ale ştiinţei, în particular, a psihologiei dezvoltării şi a psihologiei pedagogice, pe care studenţii altor specialităţi le vor studia. Ulterior cunoașterea științifică a fundamentelor psihologiei este primordială pentru studenții specialităților cu profil psihopedagogic.

Cunoștințele care se cuprind în cadrul disciplinei Psihologiei generală (evoluția psihologiei ca știință, structura psihicului și procesele psihice cognitive, însușirile de personalitate) vor ajuta viitorilor specialiști în identificarea particularităților psihice individuale, în caracterizarea psihologică a elevilor, definirea problemelor de natură psihologică cu potențial de risc educațional, elaborarea soluțiilor creative în contextul situației concrete etc. Sarcinile de studiu individual propuse pentru fiecare temă au ca scop dezvoltarea capacităţii de abordare critică a informației şi îmbogăţirea cunoştinţelor legate de teorie. Integrarea cunoştinţelor dobândite la curs, cu cele din seminar şi din studiul individual duc la formarea unui sistem conceptual care să permită abordarea disciplinelor de specialitate.

În predarea disciplinei se va insista, în mod special, nu atât pe cunoaşterea informaţiei cât pe înţelegerea, aplicarea şi integrarea ei.

 

Acest curs este destinat noilor generații de studenți care își construiesc cariera în domeniul educației în speranța că le oferă un sprijin în proiectarea și implementarea intervențiilor de natură psihologică și pedagogică. De asemenea poate fi utilizat ca instrument de sensibilizare în privința problematicii psiho-socio-pedagogice a mediului educațional și, îndeosebi în privința forței creatoare a echipelor pluridisciplinare de intervenție educațională.

Autoînscriere (Student)
Autoînscriere (Student)