Opțiuni înscriere
Transformările operate în domeniul învăţământului, declanşate în mod firesc din nevoia de schimbare, au ajuns tot mai mult să fie regândite din perspectiva compatibilizării sistemului de educaţie cu cel european, a integrării noastre educaţionale – treaptă necesară unei integrări politice, economice, valorice etc. În acest context, calitatea învăţământului a devenit conceptulcheie al politicilor educaţionale, aceasta pentru că are o semnificaţie strategică şi determină, prin finalităţile sale, îmbunătăţirea calităţii vieţii. Educaţia de calitate are dimensiunile şi demersurile sale, a căror realizare necesită aplicarea unui sistem de management educaţional eficient. Însă, după cum demonstrează cercetările, dar şi practica educaţională, în învăţământ există o criză de manageri de performanţă, chiar dacă în ultima perioadă de timp se pot identifica noi evoluţii pozitive în ceea ce priveşte aplicarea strategiilor manageriale la nivel naţional, dar şi la cel local.
Deşi domeniul managementului educaţional se conturează ca prioritate entru politici educaţionale, problematica privind activitatea managerială, proiectarea strategică şi operaţională, comunicarea, luarea deciziilor se regăseşte la etapa incipientă de rezolvare. Rămâne în aria preocupărilor, cu statut de primordialitate, formarea iniţială a managerilor şcolari de înaltă calificare, capabili să asigure dezvoltarea învăţământului la nivel naţional şi la cel local.
Disciplina se axează pe cele mai valoroase teorii şi practici manageriale, dar şi pe teoria şi praxiologia curriculumului academic, având ca prioritate finalităţile formării profesionale iniţiale ale managerilor şcolari, proiectate conform cerinţelor psihologice, pedagogice, dar şi ale pieţei muncii.
În acest context, curriculumul reflectă tendinţele actuale în dezvoltarea curriculară şi dezvoltarea managerială în noile condiţii educaţionale şi social-economice şi are menirea de a asigura formarea profesională iniţială a managerilor şcolari prin studii superioare de masterat.