Opțiuni înscriere

Management educațional Reaboi-Petrachi Viorica
Semestrul I

   Transformările  operate  în  domeniul  învăţământului,  declanşate  în  mod firesc  din  nevoia  de  schimbare,  au  ajuns  tot  mai  mult  să  fie  regândite  din perspectiva compatibilizării sistemului de educaţie cu cel european, a integrării noastre  educaţionale  –  treaptă  necesară  unei  integrări  politice,  economice, valorice  etc.  În  acest  context,  calitatea  învăţământului  a  devenit  conceptulcheie al politicilor educaţionale, aceasta pentru că are o semnificaţie strategică şi  determină,  prin  finalităţile  sale,  îmbunătăţirea  calităţii  vieţii.  Educaţia  de calitate are dimensiunile şi demersurile sale, a căror realizare necesită aplicarea unui sistem de management educaţional eficient. Însă, după cum demonstrează cercetările, dar şi practica educaţională, în învăţământ există o criză de manageri de performanţă, chiar dacă în ultima perioadă de timp se pot identifica noi evoluţii pozitive în ceea ce priveşte aplicarea strategiilor manageriale la nivel naţional, dar şi la cel local.

   Deşi  domeniul  managementului  educaţional  se  conturează  ca  prioritate entru  politici  educaţionale,  problematica  privind  activitatea  managerială, proiectarea  strategică  şi  operaţională,  comunicarea,  luarea  deciziilor  se  regăseşte la etapa incipientă de rezolvare. Rămâne în aria preocupărilor, cu statut de primordialitate, formarea iniţială a managerilor şcolari de înaltă calificare, capabili să asigure dezvoltarea învăţământului la nivel naţional şi la cel local.

  Disciplina se axează pe cele mai valoroase teorii şi practici manageriale, dar şi pe teoria şi praxiologia curriculumului academic, având ca prioritate finalităţile formării profesionale iniţiale ale managerilor şcolari, proiectate conform cerinţelor psihologice, pedagogice, dar şi ale pieţei muncii.

  În acest context, curriculumul reflectă tendinţele actuale în dezvoltarea curriculară şi dezvoltarea managerială în noile condiţii educaţionale şi social-economice şi are menirea de a asigura formarea profesională iniţială a managerilor şcolari prin studii superioare de masterat.

Autoînscriere (Student)
Autoînscriere (Student)