Opțiuni înscriere

Lectură și Interpretare
Anul III

Lumea academică europeană, specialiştii din cercetarea ştiinţifică au început la începutul mileniului trei să atragă atenţia asupra rămânerii Europei în urma altor zone geofrafice, în domeniul general al ştiinţelor şi, ca urmare, şi în cel al dezvoltării. Semnalele cercetătorilor au fost preluate de factorii politici responsabili la nivelul Uniunii Europene. Lumea politică a devenit conştientă că nu poate exista dezvoltare fără ştiinţă, iar aceasta din urmă este de neconceput fără învăţământ şi educaţie.

Dacă la reuniunea de la Lisabona, din anul 2000, s-a stabilit o strategie europeană care să transformeUniunea Europeană într-un spaţiu economic bazat pe cunoaştere, cel mai dinamic şi competitiv din lume, ulterior au apărut o serie de comunicări ale Comisiei Europene sau rezoluţii ale parlamentului care au adus precizări suplimentare, printre care şi solicitarea, stabilită de Consiliul European, ţinut la Barcelona în anul 2002, ca până în anul 2010 ţările membre să asigure cheltuieli de 3% din P.I.B. pentru cercetare. Ulterior, Uniunea Europeană constată că are nevoie de tot mai mulţi cercetători pentru ţinta Barcelona, în anul 2010 fiind necesare cca 700 000de cadre de studii superioare.

În acelaşi timp cercetarea ştiinţifică a devenit tot mai scumpă, necesitând nu numai eforturi financiare, ci şi resurse umane bine pregătite.

Cursul Lectură şi interpretarea operelor filosofice de rând cu cele de Gnoseologie, Cercetologie, Istorie şi Metodologia dezvoltării ştiinţelor contemporane cât şi Epistemologia ştiiinţelor socioumane completându-se reciproc, vine să satisfacă necesitatea pregătirii avansate viitorilor specialişti pentru activitatea de cercetare. 

Vizitatorii nu pot accesa acest curs. Vă rugăm să vă autentificați.