Opțiuni înscriere
În societatea contemporană, puţine domenii de studiu sunt atât de valorificate şi solicitate ca domeniul comunicării. Cele mai diverse domenii de activitatea prezintă comunicarea managerială ca o prioritate, dar și un teren de varii impedimente în practica organizării activităților instituțional- organizaționale. În contextul actual managementul și comunicarea managerială sunt esențiale pentru creșterea eficienței profesionale și a prestației instituționale.
Formula în care se întâlnește termenul management în cadrul comunicării, relațiilor publice și publicității are o dublă ipostază. Cea de management al comunicării care este o activitate orientată spre eficienţa organizatorică. Ea se concentrează, în cea mai mare măsură, pe comunicarea internă şi externă în cadrul organizaţiei, pe analiza gradului de interacţiune şi a dialecticii relaţiei dintre acestea. Scopul de bază al managementului comunicării este de a rezolva orice problemă care ar împiedica organizaţia să-şi îndeplinească sarcinile. În cel deal doilea caz se face referință la stilurile de conducere și dirijarea comunicării axată pe creșterea eficienței în activitate, precum și spre exterior, în vederea diseminării informațiilor despre activitatea, serviciile produsele etc. De activitatea, dirijarea, coordonarea, planificarea activităților orientate spre depășirea diverselor provocări în relațiile umane profesionale.
În vederea formării deprinderilor practice solicitate actualmente în comunicarea publică, la seminare studentul parcurge câteva etape: asimilarea de cunoștințe fondate științific privind principiile, conceptele şi regulile care guvernează comunicarea publică. formularea de argumente pentru diverse tipuri de discursuri, prin adaptare la context, auditoriu, prin simulări de dezbateri. Discuțiile/dezbaterile care preced evaluarea finală au un rol preponderent de încurajare a spiritului critic, de susținere a elementului edificator în formarea abilităților de bun specialist în comunicarea publică. Astfel disciplina Comunicarea managerială include o arie de natură teoretică, una practică și una creativă (în calitate de artă de comunicare).
Perspectiva de abordare va fi una interdisciplinară, punând în discuție subiecte care nu pot fi restricționate unei arii specifice științifice, dar fiind faptul că absolventul programului de master urmează se încadra în diverse domenii de activitate. Avantajul disciplinei prezentate este ca permite atât acumularea cunoștințelor teoretice, cât și a abilităților practice. Drept urmare a audierii cursului masteranzii vor defini particularitățile, avantajele, dezavantajele comunicării manageriale, vor cunoaște modalități de creștere a propriei prestații comunicaționale manageriale, precum și formule de elaborare, analiză și prezentare a discursului public.
Conceptele-cheie ale disciplinei: comunicare managerială, comunicare organizațională, management, manager, persuasiune, manipulare, discurs public, tehnici discursive, rigorile expunerii în public ș.a.m.d.
Comunicarea managerială este destinat masteranzilor anului I de la Facultatea Jurnalism şi Științe ale Comunicării, program Relaţii publice şi Publicitate. Limba de predare a disciplinei este româna.