Opțiuni înscriere
Advocacy, comunicarea și mobilizarea socială formează o triadă de resurse interdependente – ACSM. Utilizate simultan și în complementaritate, acestea generează diseminarea de cunoștințe, schimbări de atitudini și comportamente la nivel de societate și (sau) anumite grupuri sociale, dobândește sprijin politic, economic, financiar și de altă natură din partea factorilor decizionali și asigură coeziunea socială în acoperirea unor necesități societale, comunitare sau sectoriale.
În procesul ACMS se realizează dialogul social, care, conform Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM), cuprinde „orice tip de negociere, consultaţii sau simplul schimb de informaţii între reprezentanţii guvernului, patronatelor şi lucrătorilor pe teme de interes comun ce privesc politici economice şi sociale. Procesul poate fi tripartit, adică guvernul participă oficial la dialog, sau se poate referi la relaţiile bipartite care implică doar reprezentanţii lucrătorilor şi managementul (sau sindicate şi asociaţii patronale) la care guvernul participă indirect sau nu. Dialogul social poate fi informal sau poate fi instituţionalizat. Cel mai adesea, se prezintă ca o combinaţie între cele două variante. Poate avea loc la nivel naţional, regional sau la nivel de întreprindere. Poate fi inter-profesional, sectorial sau o combinaţie între acestea.”
Instruirea specialiştilor în sectorul comunicării instituţionale la general, al relațiilor publice, în mod special, este axată în multe ţări din Europa şi de pe continentul nord-american pe însușirea și aplicarea, în particular, a substanței comunicaționale a strategiei ACMS ca fundament pentru soluționarea problemelor de interes social. Această strategie, comună în special pentru sectorul asociativ, este implementată în ultimul timp tot mai frecvent și de mai multe structuri economice, culturale, dar și politice.
Sensibilizând acest fapt, în programul de masterat Relațiile Publice și Publicitatea fost introdus cursul Strategii de advocacy, comunicare și mobilizare socială (SACMS)