Opțiuni înscriere

Tipologia Discursului\ Textului Englez
Anul IV

Clasificarea textelor reprezinta o sarcina fundamentala în cadrul analizei discursului. Se apreciaza ca membrii unei colectivitati au o anumita competenta în ceea ce priveste tipologia textelor, care le permite sa recunoasca tipul de activitate textuala în care sunt angajati si, în consecinta, sa aiba un comportament lingvistic adecvat. Tipologia discursului englez se ocupă cu identificarea criteriilor pentru clasificarea textelor. În dependenţă de criteriile adoptate există câteva posibilităţi de clasificare a textelor. Disciplina are ca scop formarea competențelor profesionale specificate în Planul de învățământ în formula: Gestionarea procesului educaţional şi a comunicării didactice eficiente; Decodarea unităţilor lingvistice, a proceselor literare, a fenomenelor socio-culturale, a relaţiei lor, a proceselor care le afectează;  Aplicarea teoriilor lingvistice studiate în procesul de predare a limbilor A şi B; Utilizarea metodelor de analiză lingvistică şi literară adecvate predării limbilor A şi B din perspectivă diacronică, sincronică, socială.

Această disciplină are ca scop distingerea taxonomiei textelor după criteriul funcţional şi cel de stil. De asemenea, în cadrul acestui curs vor fi formulate nişte repere pentru analiza şi sinteza conţinutului textului la diferite nivele. Activităţile de interpretare a textului, traducere literară şi de formulare a exerciţiilor la discurs au ca finalitate formarea traducătorilor şi profesorilor. 

Prezentul curriculum a fost racordat Cadrului European Comun de referinţă pentru limbi, care defineşte nivelurile de competenţă şi permit de a evalua progresul studentului la fiecare etapă a procesului de învăţare.

Curriculumul este elaborat pentru nivelul C1. Cursul este destinat studenţilor anului IV de la ciclul licenţă de la specialitățile duble la care limba engleză este specialitatea a doua, domeniul Ştiinţe ale Educaţiei (ŞE).

Autoînscriere (Student)
Autoînscriere (Student)