Opțiuni înscriere
„Marketingul promoțional” este o disciplină fundamentală, destinaţia căreia este de a familiariza masteranzii cu aspectele general-teoretice ale marketingului și de a le crea abilități de planificare, implementare și evaluare a strategiilor și metodelor de marketing și vânzări a produselor mediatice. Ea oferă viitorilor manageri de instituții media cunoştinţe despre mediul, trăsăturile specifice, metodele de bază, strategiile și tacticile de marketing și deprinderi de scriere, analiză, implementare și evaluare a unui plan de marketing.
Scopul disciplinei esteformarea unei viziuni deansamblu asupra importanței politicilor de marketing a instituției media pentru buna desfășurare a activității sale, pentru dezvoltarea și consolidarea sa în piața mediatică. Un accent deosebit este acordat conștientizării rolului cercetărilor de marketing și studiului comportamentului consumatorului asupra fundamentării deciziilor de marketing, integrarea lor în sistemul de marketing și, nu în ultimul rând, în modelarea pieții mediatice în conformitatea cu rezultatele acestor studii. Disciplina are ca obiectiv general instruirea viitorilor managerilor de instituții media în vederea formării competenţelor și abilităților de implementare a noilor metode şi practici de optimizare a funcţionării instituţiei mediatice, de definire a strategiilor de marketing pentru valorificarea potenţialului de creaţie și de promovare a produselor mediatice.
În cadrul disciplinei „Marketingul promoțional” este examinată fundamentarea teoretică a sferei de acțiune a marketingului, esența cercetărilor de marketing, studiul comportamentului consumatorului, specificul politicilor de marketing, politicii promoționale și comunicaționale a instituției media. Concomitent cu familiarizarea teoretică, masteranzii vor obține competențe de proiectare a cercetării de marketing, de elaborare a strategiei de marketing și analiză diagnostică a activității de marketing din cadrul instituției mediatice. Totodată, se va explica conceptele, metodele şi tehnicile de marketing, precum şi maniera în care se pot aplica în instituțiile media, care pentru a supravieţui şi a se dezvolta trebuie să se adapteze la mediul ce se schimbă cu mare rapiditate.
Cursul valorifică procesele mediatice prin simbioza cu principiile marketingului holist, ce concepe, proiectează și implementează programele, procesele și activitățile de marketing, luând în considerare amploarea și interdependența existente în mediul de marketing. Atuurile fundamentale ale cursului reprezintă orientarea managerială, abordarea analitică, perspectiva pluridisciplinară, aplicațiile strategice asupra întregului spectru de activități ale marketingului și, nu în ultimul rând, acoperirea tematică exhaustivă și echilibrată.