Opțiuni înscriere
În activitatea de marketing, inovarea este una dintre cerinţele esenţiale pentru întreprinderi, atât pentru cele din sectorul public cât şi din cel privat. Inovaţia reprezintă instrumentul de soluţionare a provocărilor actuale globale indiferent de domeniul de activitate şi este considerată ca factor motor al competitivităţii produselor.
Capacitatea inovaţională este o determinantă a competitivităţii economice a întreprinderii. Dezvoltarea sustenabilă a întreprinderilor este rezultanta capacităţii acestora de a genera noi idei, în suportul creşterii producţiei, ocupării forţei de muncă, protecţiei mediului etc.
În ultimii ani întreprinderile acordă importanţă crescândă inovării ca componentă a cercetării, concomitent cu cercetarea fundamentală, cercetarea aplicativă şi transferul tehnologic. Întreprinderile care înregistrează succes sunt acele întreprinderi care realizează activitatea de marketing inovaţional şi ca rezultat a cotă parte impunătoare a veniturilor acestora se obţine din produse noi sau semnificativ îmbunatăţite.
În contextul amplificării concurenţei, inovarea şi marketingul inovaţional sunt percepute ca surse importante de identificare, creare şi susţinere a avantajelor competitive, oportunităţi de extindere a domeniului competenţelor, implicând astfel în lupta concurenţială toate activităţile implicate în obţinerea produsului nou.