INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ
Anul III

Inteligenţa artificială este  domeniul științei calculatoarelor care se ocupă de studiul și crearea sistemelor/programelor înzestrate cu capacităţi pe care în mod normal le asociem inteligenţei umane. Fiind domeniu al informaticii, prin urmare, se bazează pe principii teoretice și practice ale acesteia, cum ar fi:

  • structuri de date folosite în reprezentarea cunoștințelor;
  • algoritmi necesari pentru aplicarea cunoștințelor;
  • limbajele și tehnicile de programare folosite la implementarea acestor algoritmi.

Scopul principal al cursului „Inteligenţa artificială” vizează studierea metodelor, tehnicilor şi tehnologiilor necesare construirii sistemelor/programelor informatice performante şi dezvoltării de aplicaţii inteligente pentru rezolvarea problemelor reale, complexe în domenii care, de obicei, necesită activitatea unor specialişti umani.

Direcţiile principale de cercetare în cadrul acestei discipline sunt: înţelegerea limbajului natural, programarea logică, reprezentarea cunoaşterii, învăţarea, raţionamentul, demonstrarea automată a teoremelor, sisteme expert, reprezentarea şi rezolvarea problemelor prin diferite procese de căutare,  de luare a deciziilor, teoria jocurilor, algoritmii genetici etc.

Aspecte etice în informatică (limba română)
Anul III

Cursul universitar „Aspecte etice în informatică” este conceput ca un studiu cu caracter teoretic, metodologic și aplicativ, studierea căruia este determinată de necesitatea de a completa cunoştinţele studenţilor cu abordări conceptuale, fundamentări şi expertize etice, fapt ce le va permite formularea propriilor principii etice. Cursul va contribui la formarea unui tablou integru cu privire la viitoarea activitate profesională şi examinarea unor probleme de ordin etic din domeniul TIC ca: proprietatea intelectuală, drepturile de autor, accesul, confidenţialitatea şi securitatea informaţiei sau accesul la sursele software şi nu numai.

 

Sisteme de Algebră Computațională și Calcul Paralel
Anul III

Un Sistem de Algebră Computațională reprezintă în esență un pachet care cuprinde:

un set de algoritmi pentru efectuarea de manipulări simbolice asupra obiectelor algebrice,
un limbaj pentru a le implementa
și un mediu în care se folosește limbajul.

Un Sistem de Algebră Computațională include:

o interfață cu capacități grafice;
o bibliotecă mare de algoritmi,
structuri eficiente de date
și un nucleu rapid.

 Calculul paralel asigură eficiența algoritmilor de calcul simbolic.

Elaborarea Aplicațiilor Grafice (limba română)
Anul III

Disciplina Elaborare de aplicații grafice este opțională, destinată studenților  anului III, semestrului V, din grupele cu predare în limba română, specialitatea Informatica aplicată, specializarea Design informațional și grafic. Ca disciplină universitară, Elaborare de aplicații grafice este o disciplină tehnico-științifică destul de dificilă, ce se ocupă cu utilizarea conceptelor și tehnicilor pentru proiectarea, elaborarea și utilizarea de software de bază și software de aplicații pentru grafica pe calculator.

GRAFICA pe CALCULATOR
Anul III

Cursul „Grafica pe calculator” este destinat studenţilor anului III a Ciclului Licenţă, specialităţile de profil „Informatica”, „Informatica aplicată”, „Management informaţional”, grupe cu predare în limba română, fiind elaborat în corespundere cu prevederile CNC, cu planul de învățământ al Facultăţii de Matematică şi Informatică, USM. Este o disciplină de specialitate, cuprinzând prelegeri, lecţii de laborator și lucrul individual. Cursul este integrat în planul de studii în semestrul V cu 120 ore dintre care 60 ore contact direct, 4 credite şi proiectat pentru a forma studenţilor competenţe specifice (de specialitate) ce facilitează consolidarea competenţelor profesionale generale.

Elaborarea Aplicațiilor Grafice (limba rusă)
Anul III

Дисциплина «Разработка графических приложений» предназначена для студентов из групп, обучающихся на русском языке, III курс, V семестр, специальности  «Прикладная информатика», специализации «Веб и Графический дизайн».