The current relations show us that the development of the economy and the evolution of its degree of complexity requires the provision of prompt and complete information. Such information is provided by accounting, which helps to know and control the use of the entity's resources in order to make relevant decisions. At the same time, the accounting information can provide an image of the position and financial performance of each entity. Such information is useful for the entity, as well as for suppliers, customers, banks, investors, competitors. The course " Accounting bases " explains to students the main concepts, principles, techniques, means, and procedures used in accounting knowledge. The underlying purpose of accounting is to provide financial information about an economic entity. The economic entity which we shall be concentrating upon is a business enterprise. The financial information provided by an accounting system is needed by managerial decision-makers to help them plan and control the activities of the economic entity. Financial information is also needed by outsiders — owners, creditors, potential investors, the government, and the public — who have supplied money to the business or who have some other interest in the business that will be served by information about its financial position and operating results.
Bazele contabilităţii este disciplina de introducere în domeniul contabilităţii prin care se ia cunoștinţă de elementele teoretice fundamentale ale obiectului și metodei sale, de principiile, procedeele și mijloacele specifice concepute și folosite pentru obţinerea, valorificarea și stocarea informaţiilor cu privire la patrimoniu, situaţia și poziţia financiară, precum și performanţele financiare ale unei entităţi. Prezenţa disciplinei Bazele contabilităţii la toate specializările și facultăţile cu profil economic, ca un obiect de studiu obligatoriu se motivează prin caracterul universal al contabilităţii.
În urma studierii contabilităţii, studenții vor obţineţi cunoștinţe și aptitudini necesare pentru a participa la luarea unor decizii economice importante, deoarece informaţiile furnizate de contabilitate stau la baza procesului decizional atât în interiorul entităţii, cât și în exteriorul ei.
DREPTUL AFACERILOR este o disciplină de studiu destinată pregătirii specialiştilor în domeniul antreprenoriatului. Dreptul afacerilor îşi are fundamentul în actele normative naţionale, este o subramură de drept privat care studiază, în complexitate, ansamblul normelor juridice ce reglementează activitatea de întreprinzător.
Cursul „Limba română ” este destinat studenţilor din grupele cu predare în limba rusă de la anul I Licenţă, Fr/r r, Facultatea de Ştiinţe Economice. Cursul are scopul de aprofundare şi perfecţionare a competenţelor lingvistice de comunicare ale studenţilor. Spectrul tematic corespunde cerinţelor specialităţii.
Cursul se axează pe următoarele direcţii principale: însuşirea vocabularului tematic, lucrul cu textul, teme de gramatică, studii de caz şi crearea unor situaţii comunicative reale. Diversitatea temelor studiate va contribui la îmbogăţirea vocabularului studenţilor alolingvi cu neologisme din domeniul economic. O atenţie deosebită se va acorda analizei unor greşeli de limbă, în special, a celor generate de diferenţele dintre limba română şi limba rusă.
The discipline of "marketing" plays a crucial role in developing specialized competencies within vocational training programs and specialties.
The aim of the course is to gain a comprehensive understanding of the principles and practices of marketing.
Through a combination of theoretical knowledge and practical knowledge, the course will develop the skills and competencies necessary to analyze market trends, develop effective marketing strategies and make informed decisions in a dynamic business environment.
As a result of the course, the following skills will be obtained:
- identification of market opportunities and assessment of potential risks;
- give a critical assessment of marketing activities, methods and tools that are used to solve problems;
- identification and definition of methods, techniques and tools for collecting, analysis and interpretation of data on the factors that determine changes in marketing environment;
- forecasting the development of the market based on statistical data and information;
- description of the implementation process and evaluation of activities within the framework of the marketing mix.
These skills and competencies will help you navigate the complexities of marketing and help organizations succeed in today's dynamic business environment.
Cursul Matematici economice este direcționat spre elaborarea unor modele matematice de rezolvare a problemelor cu caracter economic. În baza disciplinei Matematici economice, la studenți se formează un șir de competențe, cum ar fi: cunoașterea metodelor și instrumentarelor de modelare și optimizare a proceselor economice; elaborarea și implementarea aplicațiilor, urmărind valorificarea noilor tehnologii; aplicarea metodelor cantitative și calitative de analiză a situațiilor-problemă;efectuarea investigațiilor referitor la teoria și practica argumentării matematice a deciziilor manageriale în unitățile social-economice ș.a.
Cursul dat are drept scop de ajuta studentii sa inteleaga continutul si modul de utilizare a metodelor si tehnicilor statistice in fundamentarea deciziilor, in special in demersul economic.
Statistica, fiind o știință interdisciplinară, ne oferă metodele de analiză a datelor pentru toate domeniile economice. De asemenea, ea permite sistematizarea și sintetizarea imensului volum de date și informații, care descriu realitatea economico-socială, ajută la identificarea caracteristicilor esențiale ale fenomenelor, facilitând interpretarea interdepenedenței dintre fenomene.
Cursul de față urmărește să sprijine studenții în vederea înțelegerii și utilizării corecte a metodelor, a tehnicilor de prelucrare statistică a datelor, să le formeze deprinderea unor raționamente economice bazate pe calcule și analize statistice riguroase.